Treceți la conținutul principal

Familii provoacă spectatorii din zece orașe din România la dialog


Doi frați vitregi sunt nevoiți să conviețuiască împotriva voinței lor, o tânără mamă se confruntă cu alcoolismul soțului ei, un frate și o soră se reîntâlnesc cu ocazia decesului mamei lor, un cuplu tânăr trece prin momente de criză. Trei povești care se intersectează și astfel își modifică parcursul.

„Familii” e un spectacol care dezbate probleme ale societății contemporane, precum egalitatea în drepturi, adopția de către un cuplu gay, violența conjugală, valorile familiei tradiționale și nu numai. Este mărturia despre legătura cea mai intimă dintre oameni, în complexitatea și diversitatea ei.

Familii este al treilea spectacol din cadrul turneului național „Manifest pentru dialog” susținut de BRD – Groupe Société Générale, care își propune să aducă în prim-plan teme relevante pentru societatea contemporană. Turneul ajunge în 10 orașe din România – Sibiu, Brăila, Constanța, Galați, Iași, Râmnicu Vâlcea, București, Cluj-Napoca, Timișoara și Tîrgu Mureș – spectacolul fiind urmat de o discuție cu publicul, moderată de regizorul Eugen Jebeleanu și dr. psiholog Cătălina Soare, în prezența actorilor.

„Mi-am dorit să fac un spectacol care să aibă o dimensiune documentară, ancorată în contextul actual al țării noastre, care să exploreze influența pe care politicul o are asupra intimului și a chestiona un subiect de actualitate, care ne privește pe toți: propunerea proiectului de lege care prevede modificarea definiției familiei în Constituția României. Eu cred într-un manifest al acceptării, al diversității și al libertății de expresie și într-un teatru empatic, care să provoace spectatorul la dialog”, a declarat Eugen Jebeleanu, autorul spectacolului „Familii”.

„Familii” este un spectacol de teatru social care dă voce unor indivizi anonimi. Personajele se confruntă cu sentimentul de abandon, fuga de responsabilitate, nevoia confirmării, identificarea rigidă cu părinții sau dimpotrivă, refuzul acesteia, patetismul întâlnirilor de familie, însușirea rolului de părinte, inducerea și resimțirea culpabilității. Prin acest proiect, regizorul caută să pună întrebări spectatorului, să îi trezească spiritul critic și civic și să îl facă să reflecteze asupra unor preconcepții sau etichetări de excluziune socială.

Din distribuție fac parte actorii Ioana Cosma, Oana Marin, Vladimir Petre, Ioan Paraschiv, Gabriela Pîrlițeanu, Ștefan Tunsoiu, Iustinian Turcu și Claudiu Urse.

Turneul „Manifest pentru dialog”, susținut de BRD – Groupe Société Générale, are loc până pe 24 noiembrie în 10 orașe mari din țară și a început cu Sibiu, Brăila, Constanța, Galați, Iași și Râmnicu Vâlcea. Va continua cu București, Cluj-Napoca, Timișoara și Târgu Mureș, iar programul turneului include o reprezentație în fiecare dintre orașe.

Reprezentații următoare:

București 18 noiembrie, 19:00 Arcub Graboveni - Sala Mare
Cluj-Napoca 20 noiembrie, 19:00 Teatrul Maghiar de Stat
Timișoara 21 noiembrie, 20:00 Teatrul Național „Mihai Eminescu”
Târgu Mureș 24 noiembrie, 19:00 Universitatea de Artă Teatrală

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d

Farmacia Tei și Bebe Tei vor fi deschise și la Craiova, în ElectroPutere Mall

  Grupul francez de real estate Catinvest își completează mixul de retail și aduce brandurile Bebe Tei și Farmacia Tei pentru prima dată în Craiova. Bebe Tei și Farmacia Tei vor fi deschise în vara acestui an în ElectroPutere Mall, vor ocupa o suprafață de aproximativ 2.400 de metri pătrați și vor comercializa peste 60.000 de produse din toate categoriile de interes, de la dermato-cosmetice și cosmetice, puericultură mică și mare, îngrijire mama și bebe, alimentație sănătoasă, jucării, medicamente cu și fără rețetă medicală și până la produse veterinare. „Ne-am propus ca în fiecare an să avem câte trei deschideri în provincie și ne bucurăm că din vară vom fi prezenți cu conceptul nostru și în Craiova, în ElectroPutere Mall. Este o deschidere importantă în strategia noastră de extindere, și suntem convinși că Bebe Tei și Farmacia Tei vor avea un impact pozitiv în rândul clienților centrului comercial”, a declarat Roxana Maftei , fondatoarea Farmacia Tei. Printre mărcile sonore și cu pre

Aprozar La Strada, locul in care Radu vinde, cu voie buna, fara sictir, legume, fructe si zarzavaturi de la producatori locali

In preajma zilei lui de nastere, Radu Chirita si-a facut un cadou la care se gandea inca din 2014. A depasit teama de necunoscut si si-a deschis, la 34 de ani, un aprozar in apropriere de Primaria Sectorului 1. Spatiul din Bulevardul Nicolae Titulescu nr. 88, unde din iarna functioneaza Aprozar La Strada , a fost ocupat inainte de un fast-food  care nu avea foarte multi clienti, ceea ce ma face sa ma intreb daca nu cumva locuitorii zonei sunt mai receptivi in a savura legume si fructe decat o saorma cu de toate. Radu spune ca a ales acest bulevard destul de minutios. Trebuia sa indeplineasca cateva criterii bine stabilite, cum ar fi: trafic pietonal, vizibilitate stradala si sa fie in proximitatea locuintelor, de preferat blocuri mari si inalte :-). Intamplator sau nu, Radu Chirita a copilarit intr-un bloc comunist, care avea la parter un aprozar. In 2014, s-a gandit pentru prima data sa deschida un astfel de business insa, frica, teama de necunoscut l-au determinat sa-si