Treceți la conținutul principal

100 de milioane de porții de mâncare pentru copii

Credit foto Jacob Maentz

Programul Alimentar Mondial al Naţiunilor Unite (PAM) este cea mai mare agenție umanitară la nivel mondial care luptă împotriva foametei, oferind asistență alimentară în cazuri de urgență și colaborând cu comunitățile locale pentru a îmbunătăți nivelul de nutriție. În fiecare an, PAM ajută 80 de milioane de oameni din aproximativ 80 de țări.

Cu ocazia Global Citizen Festival 2017, Mastercard şi Programul Alimentar Mondial al Naţiunilor Unite (PAM) au anunţat un nou parteneriat pentru a eradica foametea şi sărăcia. Prin alăturarea expertizei Mastercard în tehnologie şi inovaţie digitală, pe de o parte, şi a eforturilor PAM de a oferi asistenţă alimentară vitală, pe de altă parte, a luat naştere proiectul global „100 Million Meals” – destinat colectării de fonduri pentru a asigura 100 de milioane de porţii de mâncare pentru copiii aflaţi în nevoie în întreaga lume.

Iniţiativa îşi propune obţinerea unui sprijin echivalent cu 100 de milioane de porţii de mâncare şi vine să extindă colaborarea existentă cu PAM, axându-se pe două domenii clare: valorificarea expertizei şi campanii de donaţii.

Asumându-şi misiunea de a crea o lume care să depăşească dependenţa de numerar şi provocările legate de foamete, noua iniţiativă reprezintă primul angajament la nivel global al Mastercard care se concentrează asupra eradicării foametei şi vine în sprijinul a trei dintre Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU: Zero Foamete, Educaţie de Calitate şi Egalitate de Gen. Mastercard şi PAM şi-au propus să ofere cât mai multe porţii de mâncare de-a lungul următoarelor 12 luni.

Directorul Executiv al PAM, David Beasley, a declarat că: „Eforturile Mastercard în direcţia eradicării foametei reprezintă o sursă de inspiraţie pentru modul în care sectorul privat poate să joace un rol important în atingerea binelui în plan social”. „Angajamentul lor pentru a aduce 100 de milioane de porţii de mâncare în şcoli este următoarea fază a unei călătorii fructuoase alături de PAM pentru a atinge obiectivul Zero Foamete. Această contribuţie la salvarea unor vieţi, la schimbarea vieţilor şi la hrănirea viselor copiilor este, într-adevăr, nepreţuită”, a adăugat el.


Valorificarea expertizei

  • Hrană digitală: În comunităţile unde pieţele de alimente sunt stabile, dar oamenii sunt vulnerabili, având nevoie de asistenţă alimentară, PAM foloseşte tot mai mult banii cash şi voucherele valorice în loc de distribuirea tradiţională de alimente, ca soluţii care economisesc timp şi susţin economiile locale.

În 2012, Mastercard a ajutat PAM, în premieră, să pună bazele unui sistem de distribuire a unor carduri pre-plătite pentru refugiaţii sirieni din Liban şi Iordania. De atunci încoace, 2,2 milioane de refugiaţi sirieni au folosit aceste carduri pentru a-şi cumpăra alimente din magazine locale, bucurându-se de posibilitatea de a alege hrana pentru familiile lor.

  • Costuri avantajoase pentru mâncarea din şcoli: În 2016, 18 angajaţi Mastercard au preluat misiuni temporare în birourile PAM din diverse ţări. Expertiza lor analitică a îmbunătăţit cercetările care au relevat că fiecare dolar investit într-o masă oferită la şcoală aduce un randament economic de $6 sub forma sănătăţii îmbunătăţite şi a performanţei şcolarilor.

Campanii de donaţii

  • În centrul campaniilor de donaţii se regăseşte platforma Priceless Causes a Mastercard, care facilitează contribuţiile către PAM sub forma unor micro-donaţii prin card. Acest parteneriat pune în valoare mecanismele de plată ale Mastercard pentru a susţine cauze umanitare şi oferă o oportunitate de implicare a reţelei de parteneri ai companiei, inclusiv consumatorii.

Prin includerea gestului de a oferi în viaţa de zi cu zi, Mastercard şi partenerii săi au ajutat la colectarea fondurilor necesare pentru a asigura 17 milioane de porţii de mâncare, oferite în şcoli pentru copii din întreaga lume. Peste 70 de campanii de marketing legate de cauzele susţinute de PAM, desfăşurate în 17 ţări din Europa, le-au oferit posesorilor de carduri posibilitatea de a-şi combina eforturile şi de a face o diferenţă prin fiecare tranzacţie. În 2017, parteneriatul îşi propune să extindă la nivel global bunele practici din Europa.

Campanii europene de succes

  • Europa Centrală şi de Est (11 campanii naţionale): În cadrul celei mai ample campanii desfăşurate în cadrul parteneriatului din 2015, Mastercard a făcut donații pentru fiecare folosire a unui card în 11 ţări. Până în prezent, 7,5 milioane de porţii de mâncare au fost oferite în şcoli din Rwanda.

  • UK: În prima asemenea campanie din UK, Mastercard şi Virgin Money au ajutat la colectarea de fonduri echivalente cu 250.000 de porţii de mâncare pentru copiii din Mali.

  • Belgia: În 2016, Mastercard a donat 775.000 de porţii de mâncare în cadrul campaniei Cross Border, desfăşurată alături de Buyway Personal Finance.

  • Restaurantele şi supermarketurile din Germania au colectat 336.000 de euro în lunile mai şi iunie 2013, prin donarea unei porţii de mâncare pentru fiecare tranzacţie şi fiecare „Like” pe Facebook.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chery se lansează oficial în România, prin parteneriatul semnat cu Grupul AUTO ITALIA

  - AUTO ITALIA, parte a Grupului Samelet, a fost desemnat importator oficial al mărcii Chery în România. -  Lansarea modelelor Chery marchează extinderea brandului pe o piață strategică din Europa Centrală și de Est. -  Gama de modele va include SUV-urile din familia TIGGO. Chery, cel mai mare exportator de autoturisme din China pentru al 22-lea an consecutiv, intră oficial pe piața din România prin parteneriatul semnat cu Grupul AUTO ITALIA, companie parte din Grupul Samelet. Acordul va permite comercializarea locală a modelelor SUV din gama TIGGO începând cu a doua jumătate a anului 2025. Cu o prezență în peste 110 țări și regiuni și peste 15 milioane de utilizatori globali, dintre care 4,5 milioane în afara Chinei, Chery își continuă expansiunea internațională și va lansa modelele produse în serie din familia TIGGO pe mai multe piețe din Europa în cursul acestui an, transmițând un mesaj puternic la nivel global privind nivelul tehnologic al brandului Chery. Compania e...

Optzeci de ani de la Holocaustul romilor. Nu vă vom uita!

  Cu sprijinul Institutului European al Romilor pentru Artă și Cultură (ERIAC) , am participat, pe 02 august 2024,  la ceremonia de comemorare a crimelor împotriva a 4.300 de romi și Sinti de către trupele SS la Auschwitz-Birkenau. În istoria mai largă a Holocaustului romilor, 500.000 de Sinti și romi au fost exterminați sistematic în Europa ocupată de naziști. Poem de Mihai Știrbu [Micaela De Carrera]: Îmi astup urechile să nu vă aud strigătele, Dar ele sunt prea puternice. Ce inimă înghețată să ai! Să nu-ți pese. Să nu te dărâme, Să nu-ți fie milă. O, tu! Paharul pe care mi l-ai întins e plin de lacrimi... Viețile voastre s-au scurs, Iar noi rămânem cu sufletele sfărâmate. Ce să ne mai spunem? Cum să învățăm să trăim fără voi? Te știu de mică, Și acum îl văd pe tatăl tău cât de bucuros a fost când ai venit pe lume. De-ar fi știut ce va urma... Fraților, Surorilor Miroase a sfârșit aici, Și nu-mi e bine. Cui îi e bine? O floare în amint...

Chery dă startul: Primele mașini au fost trimise spre România

  Pe 4 iunie 2025, Chery Automobile a organizat primul transport oficial de vehicule către România din Wuhu, China, marcând un nou moment important în extinderea globală a companiei. Această livrare semnalează nu doar intrarea oficială a Chery pe piața europeană, ci și poziționarea României drept una dintre primele piețe strategice ale brandului în regiune. Transportul include modelele TIGGO 7 și TIGGO 8 , disponibile atât în versiuni cu motor termic (ICE), cât și hibride plug-in (PHEV). Aceste modele îmbină tehnologia avansată Chery cu principii de mobilitate inteligentă și ecologică, oferind astfel consumatorilor europeni o experiență de condus eficientă, fiabilă și modernă. Transportul include modelele TIGGO 7 și TIGGO 8 , disponibile atât în versiuni cu motor termic (ICE), cât și hibride plug-in (PHEV). Aceste modele îmbină tehnologia avansată Chery cu principii de mobilitate inteligentă și ecologică, oferind astfel consumatorilor europeni o experiență de condus eficientă, ...