Treceți la conținutul principal

100 de milioane de porții de mâncare pentru copii

Credit foto Jacob Maentz

Programul Alimentar Mondial al Naţiunilor Unite (PAM) este cea mai mare agenție umanitară la nivel mondial care luptă împotriva foametei, oferind asistență alimentară în cazuri de urgență și colaborând cu comunitățile locale pentru a îmbunătăți nivelul de nutriție. În fiecare an, PAM ajută 80 de milioane de oameni din aproximativ 80 de țări.

Cu ocazia Global Citizen Festival 2017, Mastercard şi Programul Alimentar Mondial al Naţiunilor Unite (PAM) au anunţat un nou parteneriat pentru a eradica foametea şi sărăcia. Prin alăturarea expertizei Mastercard în tehnologie şi inovaţie digitală, pe de o parte, şi a eforturilor PAM de a oferi asistenţă alimentară vitală, pe de altă parte, a luat naştere proiectul global „100 Million Meals” – destinat colectării de fonduri pentru a asigura 100 de milioane de porţii de mâncare pentru copiii aflaţi în nevoie în întreaga lume.

Iniţiativa îşi propune obţinerea unui sprijin echivalent cu 100 de milioane de porţii de mâncare şi vine să extindă colaborarea existentă cu PAM, axându-se pe două domenii clare: valorificarea expertizei şi campanii de donaţii.

Asumându-şi misiunea de a crea o lume care să depăşească dependenţa de numerar şi provocările legate de foamete, noua iniţiativă reprezintă primul angajament la nivel global al Mastercard care se concentrează asupra eradicării foametei şi vine în sprijinul a trei dintre Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU: Zero Foamete, Educaţie de Calitate şi Egalitate de Gen. Mastercard şi PAM şi-au propus să ofere cât mai multe porţii de mâncare de-a lungul următoarelor 12 luni.

Directorul Executiv al PAM, David Beasley, a declarat că: „Eforturile Mastercard în direcţia eradicării foametei reprezintă o sursă de inspiraţie pentru modul în care sectorul privat poate să joace un rol important în atingerea binelui în plan social”. „Angajamentul lor pentru a aduce 100 de milioane de porţii de mâncare în şcoli este următoarea fază a unei călătorii fructuoase alături de PAM pentru a atinge obiectivul Zero Foamete. Această contribuţie la salvarea unor vieţi, la schimbarea vieţilor şi la hrănirea viselor copiilor este, într-adevăr, nepreţuită”, a adăugat el.


Valorificarea expertizei

  • Hrană digitală: În comunităţile unde pieţele de alimente sunt stabile, dar oamenii sunt vulnerabili, având nevoie de asistenţă alimentară, PAM foloseşte tot mai mult banii cash şi voucherele valorice în loc de distribuirea tradiţională de alimente, ca soluţii care economisesc timp şi susţin economiile locale.

În 2012, Mastercard a ajutat PAM, în premieră, să pună bazele unui sistem de distribuire a unor carduri pre-plătite pentru refugiaţii sirieni din Liban şi Iordania. De atunci încoace, 2,2 milioane de refugiaţi sirieni au folosit aceste carduri pentru a-şi cumpăra alimente din magazine locale, bucurându-se de posibilitatea de a alege hrana pentru familiile lor.

  • Costuri avantajoase pentru mâncarea din şcoli: În 2016, 18 angajaţi Mastercard au preluat misiuni temporare în birourile PAM din diverse ţări. Expertiza lor analitică a îmbunătăţit cercetările care au relevat că fiecare dolar investit într-o masă oferită la şcoală aduce un randament economic de $6 sub forma sănătăţii îmbunătăţite şi a performanţei şcolarilor.

Campanii de donaţii

  • În centrul campaniilor de donaţii se regăseşte platforma Priceless Causes a Mastercard, care facilitează contribuţiile către PAM sub forma unor micro-donaţii prin card. Acest parteneriat pune în valoare mecanismele de plată ale Mastercard pentru a susţine cauze umanitare şi oferă o oportunitate de implicare a reţelei de parteneri ai companiei, inclusiv consumatorii.

Prin includerea gestului de a oferi în viaţa de zi cu zi, Mastercard şi partenerii săi au ajutat la colectarea fondurilor necesare pentru a asigura 17 milioane de porţii de mâncare, oferite în şcoli pentru copii din întreaga lume. Peste 70 de campanii de marketing legate de cauzele susţinute de PAM, desfăşurate în 17 ţări din Europa, le-au oferit posesorilor de carduri posibilitatea de a-şi combina eforturile şi de a face o diferenţă prin fiecare tranzacţie. În 2017, parteneriatul îşi propune să extindă la nivel global bunele practici din Europa.

Campanii europene de succes

  • Europa Centrală şi de Est (11 campanii naţionale): În cadrul celei mai ample campanii desfăşurate în cadrul parteneriatului din 2015, Mastercard a făcut donații pentru fiecare folosire a unui card în 11 ţări. Până în prezent, 7,5 milioane de porţii de mâncare au fost oferite în şcoli din Rwanda.

  • UK: În prima asemenea campanie din UK, Mastercard şi Virgin Money au ajutat la colectarea de fonduri echivalente cu 250.000 de porţii de mâncare pentru copiii din Mali.

  • Belgia: În 2016, Mastercard a donat 775.000 de porţii de mâncare în cadrul campaniei Cross Border, desfăşurată alături de Buyway Personal Finance.

  • Restaurantele şi supermarketurile din Germania au colectat 336.000 de euro în lunile mai şi iunie 2013, prin donarea unei porţii de mâncare pentru fiecare tranzacţie şi fiecare „Like” pe Facebook.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d

Farmacia Tei și Bebe Tei vor fi deschise și la Craiova, în ElectroPutere Mall

  Grupul francez de real estate Catinvest își completează mixul de retail și aduce brandurile Bebe Tei și Farmacia Tei pentru prima dată în Craiova. Bebe Tei și Farmacia Tei vor fi deschise în vara acestui an în ElectroPutere Mall, vor ocupa o suprafață de aproximativ 2.400 de metri pătrați și vor comercializa peste 60.000 de produse din toate categoriile de interes, de la dermato-cosmetice și cosmetice, puericultură mică și mare, îngrijire mama și bebe, alimentație sănătoasă, jucării, medicamente cu și fără rețetă medicală și până la produse veterinare. „Ne-am propus ca în fiecare an să avem câte trei deschideri în provincie și ne bucurăm că din vară vom fi prezenți cu conceptul nostru și în Craiova, în ElectroPutere Mall. Este o deschidere importantă în strategia noastră de extindere, și suntem convinși că Bebe Tei și Farmacia Tei vor avea un impact pozitiv în rândul clienților centrului comercial”, a declarat Roxana Maftei , fondatoarea Farmacia Tei. Printre mărcile sonore și cu pre

Aprozar La Strada, locul in care Radu vinde, cu voie buna, fara sictir, legume, fructe si zarzavaturi de la producatori locali

In preajma zilei lui de nastere, Radu Chirita si-a facut un cadou la care se gandea inca din 2014. A depasit teama de necunoscut si si-a deschis, la 34 de ani, un aprozar in apropriere de Primaria Sectorului 1. Spatiul din Bulevardul Nicolae Titulescu nr. 88, unde din iarna functioneaza Aprozar La Strada , a fost ocupat inainte de un fast-food  care nu avea foarte multi clienti, ceea ce ma face sa ma intreb daca nu cumva locuitorii zonei sunt mai receptivi in a savura legume si fructe decat o saorma cu de toate. Radu spune ca a ales acest bulevard destul de minutios. Trebuia sa indeplineasca cateva criterii bine stabilite, cum ar fi: trafic pietonal, vizibilitate stradala si sa fie in proximitatea locuintelor, de preferat blocuri mari si inalte :-). Intamplator sau nu, Radu Chirita a copilarit intr-un bloc comunist, care avea la parter un aprozar. In 2014, s-a gandit pentru prima data sa deschida un astfel de business insa, frica, teama de necunoscut l-au determinat sa-si