Treceți la conținutul principal

Metroul e mai accesibil pentru nevăzători prin aplicația Tandem Acces


Persoanele nevăzătoare din București se pot deplasa mai ușor cu metroul, datorită aplicației Tandem Acces. Aplicația este concepută de Florin Georgescu, președintele Asociației Tandem, el însuși nevăzător, pentru a ajuta persoanele cu deficiențe de vedere să călătorească cu metroul fără ajutorul unui însoțitor și fără a depinde de cei din jur.

Bucureștiul devine prima capitală europeană care deține un sistem de accesibilizare a transportului cu metroul bazat pe tehnologia Bluetooth. Această tehnologie conferă continuitate comunicării aplicației cu telefonul mobil indiferent dacă există semnal telefonic sau localizare GPS în subteran.

Toate cele 53 de stații de metrou sunt accesibile nevăzătorilor datorită aplicației Tandem Acces (finanțată de Fundația Orange în cadrul programului „Lumea prin Culoare și Sunet” și implementată de Asociația Tandem în parteneriat cu Metrorex) și a celor 1.000 de Beaconi care au fost instalați cu ajutorul voluntarilor angajați Orange România și a voluntarilor Asociației Tandem. Beaconii sunt dispozitive care emit un semnal sonor și comunică cu smartphone-ul prin intermediul aplicației care transmite nevăzătorilor prin mesaje (citite cu ajutorul unui voice-over) indicații de orientare referitoare la punctele cheie din stațiile de metrou (intersecții, scări, turnicheți). Atunci când nevăzătorul ajunge la o anumită distanță de Beacon, primește o notificare prin care este anunțat asupra locației sale și asupra direcției în care trebuie să se îndrepte pentru a urma traseul dorit. Aplicația poate fi descărcată gratuit de pe platformele iOS și Android.

„Asociația Tandem pune la dispoziție primul instrument de mobilitate urbană destinat persoanelor cu deficiențe de vedere. Consider că problema accesibilizării urbane pentru persoanele cu dizabilități nu este încheiată, ci abia începe. De multe ori ca nevăzător am evitat să călătoresc cu metroul datorită faptului că nu cunosc topografia tuturor stațiilor. Sper ca alte persoane aflate în situația mea, să profite de Tandem Acces și să depășească temerile și obstacolele pe care eu le-am întâmpinat în trecut”, a declarat Florin Georgescu, președintele Asociației Tandem.


„Tandem Acces poate servi ca un model bun de urmat pentru alte inițiative care-și propun să transforme orașele clasice din România în orașe inteligente (Smart City) - mai responsabile și mai accesibile pentru toți oamenii inclusiv pentru cei cu deficiențe. În cei 5 ani de la înființarea fondului de finanțare „Lumea prin Culoare și Sunet” care se ridică la peste 2 milioane de euro am reușit să oferim soluții pentru multe din problemele persoanelor cu deficiențe de văz și auz din România”, a declarat Amalia Fodor, director executiv Fundația Orange.

Valoarea proiectului este de 262.000 lei, din care finanţarea Fundaţiei Orange se ridică la suma de 222.000 lei, în cadrul programului „Lumea prin Culoare şi Sunet”, ce oferă fonduri pentru proiecte care vizează integrarea persoanele cu deficienţe de vedere sau de auz. Fondul aniversează anul acesta 5 ani de la înființare, timp în care Fundația Orange a finanțat proiecte de educație, cultură și sănătate prin care a accesibilizat grădinițe, școli, muzee, Biblioteca Națională a României, rețeaua de transport subteran, a creat centre de testare audiologică și a dezvoltat soluții de comunicare și accesibilizare a informațiilor pentru persoanele cu deficiențe de văz și/sau auz. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d

Farmacia Tei și Bebe Tei vor fi deschise și la Craiova, în ElectroPutere Mall

  Grupul francez de real estate Catinvest își completează mixul de retail și aduce brandurile Bebe Tei și Farmacia Tei pentru prima dată în Craiova. Bebe Tei și Farmacia Tei vor fi deschise în vara acestui an în ElectroPutere Mall, vor ocupa o suprafață de aproximativ 2.400 de metri pătrați și vor comercializa peste 60.000 de produse din toate categoriile de interes, de la dermato-cosmetice și cosmetice, puericultură mică și mare, îngrijire mama și bebe, alimentație sănătoasă, jucării, medicamente cu și fără rețetă medicală și până la produse veterinare. „Ne-am propus ca în fiecare an să avem câte trei deschideri în provincie și ne bucurăm că din vară vom fi prezenți cu conceptul nostru și în Craiova, în ElectroPutere Mall. Este o deschidere importantă în strategia noastră de extindere, și suntem convinși că Bebe Tei și Farmacia Tei vor avea un impact pozitiv în rândul clienților centrului comercial”, a declarat Roxana Maftei , fondatoarea Farmacia Tei. Printre mărcile sonore și cu pre

Aprozar La Strada, locul in care Radu vinde, cu voie buna, fara sictir, legume, fructe si zarzavaturi de la producatori locali

In preajma zilei lui de nastere, Radu Chirita si-a facut un cadou la care se gandea inca din 2014. A depasit teama de necunoscut si si-a deschis, la 34 de ani, un aprozar in apropriere de Primaria Sectorului 1. Spatiul din Bulevardul Nicolae Titulescu nr. 88, unde din iarna functioneaza Aprozar La Strada , a fost ocupat inainte de un fast-food  care nu avea foarte multi clienti, ceea ce ma face sa ma intreb daca nu cumva locuitorii zonei sunt mai receptivi in a savura legume si fructe decat o saorma cu de toate. Radu spune ca a ales acest bulevard destul de minutios. Trebuia sa indeplineasca cateva criterii bine stabilite, cum ar fi: trafic pietonal, vizibilitate stradala si sa fie in proximitatea locuintelor, de preferat blocuri mari si inalte :-). Intamplator sau nu, Radu Chirita a copilarit intr-un bloc comunist, care avea la parter un aprozar. In 2014, s-a gandit pentru prima data sa deschida un astfel de business insa, frica, teama de necunoscut l-au determinat sa-si