Treceți la conținutul principal

Limbaj mai bogat pentru elevii cu deficiențe de auz sau vorbire


În România, sunt 28.694 de copii care au handicap mental, auditiv şi asociat, care implică întârzieri sau dificultăţi în achiziţia limbajului, conform Autorităţii Naţionale pentru Persoane cu Dizabilităţi.

Peste opt sute de elevi cu deficiențe de auz sau de vorbire și 120 de profesori psihopedagogi și logopezi au participat în perioada mai-decembrie 2017 la proiectul Logopedia, prin care s-a avut în vedere dezvoltarea limbajului în limba română a acestor copii, prin utilizarea mijloacelor digitale.

Echipa Salvaţi Copiii a colaborat pe parcursul anului 2017 cu instituţii de învăţământ speciale, voluntari Orange şi logopezi experimentaţi pentru dezvoltarea platformei digitale interactive adaptate nevoilor copiilor cu deficienţe de auz şi de vorbire. Această platformă este organizată în jurul obiectivelor de învăţare necesare pentru îmbunătăţirea capacităţilor lingvistice, concentrându-se în trei direcții: dezvoltarea vocabularului, structurarea limbajului, emiterea sunetelor.


Site-ul este disponibil tuturor pe www.logopediadigitala.ro  și pune la dispoziția specialiștilor care lucrează cu copii cu deficiențe de auz și de vorbire 11 jocuri educaționale, dar și un ghid de bune practici, în care sunt incluse o serie de metode și instrumente digitale de lucru. Inițiativa a fost posibilă cu sprijinul financiar primit din partea Fundației Orange, prin fondul de finanțare „Lumea prin Culoare și Sunet”, dedicat îmbunătățirii calității vieții persoanelor cu deficiențe de vedere și de auz.

Inițiativa Salvaţi Copiii este salutară; avem nevoie de instrumente digitale pentru diverse tipuri de activități de învățare, în special pentru formarea și dezvoltarea limbajului și corectarea pronunției, care constituie baza pentru integrarea copiilor cu deficienţe. Am apreciat în mod deosebit faptul că am avut libertatea necesară în implementarea proiectului la nivel local, în funcţie de programul şi nevoile grupului de beneficiari din şcoală, colaborând în acelaşi timp cu coordonatorul şi echipa de la nivel naţional”, a declarat Tatiana Drăghici, profesor psihopedagog la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Constantin Pufan” din Vaslui.


În total, platforma a înregistrat deja peste 53.000 de accesări, iar 40 dintre cei 120 de profesori psihopedagogi și logopezi din proiect au avut ocazia să participe la cursuri de formare și ateliere, dedicate adaptării modului de folosire a jocurilor din platformă la nevoile fiecărui copil implicat. În proiect au fost incluse 10 instituţii de învăţământ special, care au fost dotate cu 40 de tablete, pentru a facilita utilizarea platformei Logopedia și a putea derula activitățile educaționale, individuale și de grup.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d

Farmacia Tei și Bebe Tei vor fi deschise și la Craiova, în ElectroPutere Mall

  Grupul francez de real estate Catinvest își completează mixul de retail și aduce brandurile Bebe Tei și Farmacia Tei pentru prima dată în Craiova. Bebe Tei și Farmacia Tei vor fi deschise în vara acestui an în ElectroPutere Mall, vor ocupa o suprafață de aproximativ 2.400 de metri pătrați și vor comercializa peste 60.000 de produse din toate categoriile de interes, de la dermato-cosmetice și cosmetice, puericultură mică și mare, îngrijire mama și bebe, alimentație sănătoasă, jucării, medicamente cu și fără rețetă medicală și până la produse veterinare. „Ne-am propus ca în fiecare an să avem câte trei deschideri în provincie și ne bucurăm că din vară vom fi prezenți cu conceptul nostru și în Craiova, în ElectroPutere Mall. Este o deschidere importantă în strategia noastră de extindere, și suntem convinși că Bebe Tei și Farmacia Tei vor avea un impact pozitiv în rândul clienților centrului comercial”, a declarat Roxana Maftei , fondatoarea Farmacia Tei. Printre mărcile sonore și cu pre

Aprozar La Strada, locul in care Radu vinde, cu voie buna, fara sictir, legume, fructe si zarzavaturi de la producatori locali

In preajma zilei lui de nastere, Radu Chirita si-a facut un cadou la care se gandea inca din 2014. A depasit teama de necunoscut si si-a deschis, la 34 de ani, un aprozar in apropriere de Primaria Sectorului 1. Spatiul din Bulevardul Nicolae Titulescu nr. 88, unde din iarna functioneaza Aprozar La Strada , a fost ocupat inainte de un fast-food  care nu avea foarte multi clienti, ceea ce ma face sa ma intreb daca nu cumva locuitorii zonei sunt mai receptivi in a savura legume si fructe decat o saorma cu de toate. Radu spune ca a ales acest bulevard destul de minutios. Trebuia sa indeplineasca cateva criterii bine stabilite, cum ar fi: trafic pietonal, vizibilitate stradala si sa fie in proximitatea locuintelor, de preferat blocuri mari si inalte :-). Intamplator sau nu, Radu Chirita a copilarit intr-un bloc comunist, care avea la parter un aprozar. In 2014, s-a gandit pentru prima data sa deschida un astfel de business insa, frica, teama de necunoscut l-au determinat sa-si