În România, sunt 28.694 de
copii care au handicap mental, auditiv şi asociat, care implică întârzieri sau dificultăţi
în achiziţia limbajului, conform Autorităţii Naţionale pentru Persoane cu
Dizabilităţi.
Peste opt sute de elevi cu
deficiențe de auz sau de vorbire și 120 de profesori psihopedagogi și logopezi
au participat în perioada mai-decembrie 2017 la proiectul Logopedia, prin care
s-a avut în vedere dezvoltarea limbajului în limba română a acestor copii, prin utilizarea mijloacelor digitale.
Echipa Salvaţi Copiii a colaborat pe parcursul anului
2017 cu instituţii de învăţământ speciale, voluntari Orange şi logopezi
experimentaţi pentru dezvoltarea platformei digitale interactive adaptate
nevoilor copiilor cu deficienţe de auz şi de vorbire. Această platformă este
organizată în jurul obiectivelor de învăţare necesare pentru îmbunătăţirea
capacităţilor lingvistice, concentrându-se în trei direcții: dezvoltarea vocabularului,
structurarea limbajului, emiterea sunetelor.
Site-ul este disponibil tuturor
pe www.logopediadigitala.ro și pune la dispoziția specialiștilor care
lucrează cu copii cu deficiențe de auz și de vorbire 11 jocuri educaționale,
dar și un ghid de bune practici, în care sunt incluse o serie de metode și
instrumente digitale de lucru. Inițiativa a fost posibilă cu sprijinul
financiar primit din partea Fundației Orange, prin fondul de finanțare „Lumea
prin Culoare și Sunet”, dedicat îmbunătățirii calității vieții persoanelor cu
deficiențe de vedere și de auz.
„Inițiativa Salvaţi
Copiii este salutară; avem nevoie de instrumente digitale pentru diverse tipuri
de activități de învățare, în special pentru formarea și dezvoltarea limbajului
și corectarea pronunției, care constituie baza pentru integrarea copiilor cu
deficienţe. Am apreciat în mod deosebit faptul că am avut libertatea necesară
în implementarea proiectului la nivel local, în funcţie de programul şi nevoile
grupului de beneficiari din şcoală, colaborând în acelaşi timp cu coordonatorul
şi echipa de la nivel naţional”, a declarat Tatiana Drăghici, profesor
psihopedagog la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Constantin Pufan” din
Vaslui.
În total, platforma a
înregistrat deja peste 53.000 de accesări, iar 40 dintre cei 120 de profesori
psihopedagogi și logopezi din proiect au avut ocazia să participe la cursuri de
formare și ateliere, dedicate adaptării modului de folosire a jocurilor din
platformă la nevoile fiecărui copil implicat. În proiect au fost incluse 10
instituţii de învăţământ special, care au fost dotate cu 40 de tablete, pentru
a facilita utilizarea platformei Logopedia și a putea derula activitățile
educaționale, individuale și de grup.
Comentarii
Trimiteți un comentariu