Treceți la conținutul principal

Dacă e iulie, e luna fără plastic


Iulie fără Plastic revine anul acesta pentru o nouă ediţie ce se va desfăşura în perioada 1-31 iulie 2019. A treia ediție începe în forță! Workshopuri pentru copii, adulți, abordarea integrată a plasticului, legislație international, prezentarea unei vieți sustenabile fără plastic și acțiuni de ecologizare se numără printre evenimente dezvoltate de echipa Iulie fără Plastic în următoarele săptămâni.

Organizatorii își propun să crească gradul de conștientizare al oamenilor privind poluarea cu plastic de unică folosință și să îmbunătățească procesul de reciclare. De asemenea, se dorește identificarea principalele nevoi, lipsuri, probleme, provocări și neputințe ale unui stil de viață fără plastic și construirea unei comunități active ce se implică în protecția mediului și în dezvoltarea sustenabilă.
Nici în acestă ediție, echipa Iulie fără Plastic nu dezamăgește și vine cu un program plin de activități atât pentru cei mici, dar și pentru cei mari. Așteptați-vă, așadar, la evenimente și workshop-uri care vor avea loc pe parcursul lunii iulie în diferite locații din București. Programul actualizat poate fi găsit pe pagina de Facebook – Iuliefără Plastic.

Despre  IULIE FĂRĂ PLASTIC:
 #PlasticFreeJuly este o mișcare internațională care a pornit din Australia în 2011. Anual, peste 2 milion de oameni din 130 de țări se alătură mișcării.
 În 2017, 3 voluntare (Emilia Priceputu, Corina Ciurea și Simona Pop) au realizat o variantă locală a acestei mișcări, #IulieFărăPlastic, îmbinând stilul lor de viață low waste cu dorința de a proteja mediul și cu nevoia de a crea comunități active și implicate în viața societății bucureștene. De la an la an, grupul de voluntari a crescut alăturându-se un număr divers de oameni de diferite vârste și medii sociale preocupați cu traiul sustenabil.

În cele două ediții ale proiectului, au avut loc peste 35 de evenimente pentru adulți și copii. Am organizat:
-      ateliere de reciclare creativă și lecturi pentru copii;
-      instalații interactive și discuții despre consumul excesiv de plastic și impactul negativ asupra mediului;
-      prezentări despre ce înseamnă un trai zero waste, cosmetice homemade, slowfashion, minimalism;
-      permacultura și ateliere de nutriție;
-      lecturi, documentare și dezbateri cu experți despre probleme de mediu.

Proiectul a avut și o latură activistă prin acțiuni de ecologizare a unui maidan urban și acțiuni de awareness în supermarketuri privind consumul excesiv de pungi din plastic. Au fost implicate instituții publice precum Biblioteca Metropolitană, Muzeul Literaturii Române, Radio România Cultural, Smart FM, asociații și ONG-uri: Zero Waste România, Roabă de Cultură, Uleiosul, Herbaris, La Stupină și numeroși bloggeri: Mămica Urbană, Cristina Oțel, Natalia Dabija, Irina Bartolomeu etc.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d

Farmacia Tei și Bebe Tei vor fi deschise și la Craiova, în ElectroPutere Mall

  Grupul francez de real estate Catinvest își completează mixul de retail și aduce brandurile Bebe Tei și Farmacia Tei pentru prima dată în Craiova. Bebe Tei și Farmacia Tei vor fi deschise în vara acestui an în ElectroPutere Mall, vor ocupa o suprafață de aproximativ 2.400 de metri pătrați și vor comercializa peste 60.000 de produse din toate categoriile de interes, de la dermato-cosmetice și cosmetice, puericultură mică și mare, îngrijire mama și bebe, alimentație sănătoasă, jucării, medicamente cu și fără rețetă medicală și până la produse veterinare. „Ne-am propus ca în fiecare an să avem câte trei deschideri în provincie și ne bucurăm că din vară vom fi prezenți cu conceptul nostru și în Craiova, în ElectroPutere Mall. Este o deschidere importantă în strategia noastră de extindere, și suntem convinși că Bebe Tei și Farmacia Tei vor avea un impact pozitiv în rândul clienților centrului comercial”, a declarat Roxana Maftei , fondatoarea Farmacia Tei. Printre mărcile sonore și cu pre

Aprozar La Strada, locul in care Radu vinde, cu voie buna, fara sictir, legume, fructe si zarzavaturi de la producatori locali

In preajma zilei lui de nastere, Radu Chirita si-a facut un cadou la care se gandea inca din 2014. A depasit teama de necunoscut si si-a deschis, la 34 de ani, un aprozar in apropriere de Primaria Sectorului 1. Spatiul din Bulevardul Nicolae Titulescu nr. 88, unde din iarna functioneaza Aprozar La Strada , a fost ocupat inainte de un fast-food  care nu avea foarte multi clienti, ceea ce ma face sa ma intreb daca nu cumva locuitorii zonei sunt mai receptivi in a savura legume si fructe decat o saorma cu de toate. Radu spune ca a ales acest bulevard destul de minutios. Trebuia sa indeplineasca cateva criterii bine stabilite, cum ar fi: trafic pietonal, vizibilitate stradala si sa fie in proximitatea locuintelor, de preferat blocuri mari si inalte :-). Intamplator sau nu, Radu Chirita a copilarit intr-un bloc comunist, care avea la parter un aprozar. In 2014, s-a gandit pentru prima data sa deschida un astfel de business insa, frica, teama de necunoscut l-au determinat sa-si