Treceți la conținutul principal

.lumen – Ochelarii pentru Nevăzători și DESIRO Vision câștigă Red Dot: Luminary 2021

 



Echivalentul premiului Nobel în design industrial - Red Dot Luminary Award, a fost câștigat de .lumen, startup-ul romanesc care creează ochelari inovatori ce ajută la mobilitatea nevăzătorilor, împreună cu studioul de design Desiro Vision. Dintre mai mult de 4000 de concurenți, doar 60 au fost aleși drept Best of the Best (Cel mai bun dintre cei mai buni), iar dintre aceștia, doar unul este distins cu premiul Red Dot Luminary, „aceștia servind drept inspirație în designul industrial”.



Printre cei cinci nominalizați la Red Dot Luminary în 2021 s-au numărat: Unity - nava spațială Virgin Galactic, Cognixion One - ochelari portabili pentru persoanele cu dizabilități de vorbire, Canoo - un vehicul de livrare multifuncțional și sPEEK - ajutor de vizualizare pentru chirurgi.

Printre câștigătorii precedenți ai Red Dot Luminary se numară Google Self-Driving Car - mașina autonomă Google, Lilium Jet - un taxi zburător alimentat electric și Robotic Prosthetic Knee - un genunchi protetic motorizat.

.lumen este un startup românesc care construiește ochelari ce ajută nevăzătorii. Există 40 de milioane de persoane cu lipsă de vedere la nivel mondial și, în ciuda tuturor progreselor tehnologice, cele mai comune soluții pentru problemele lor de mobilitate au rămas bastonul alb și câinele ghid. Din păcate, din cauza unor dezavantaje multiple, există aproximativ 28.000 de câini ghid la 40 de milioane de nevăzători din întreaga lume. .lumen construiește prima soluție care reproduce principalele capabilități ale unui câine ghid, fără dezavantajele care îl fac pe acesta o soluție non-scalabilă.

Pentru a realiza acest lucru, .lumen a colaborat cu Desiro Vision - un studio de design cu sediul în Cluj-Napoca, România, specializat în cercetare, proiectare și dezvoltare de produse. Cu o istorie lungă care a început cu un grup de studenți ce împărtășeau o pasiune pentru design, Desiro Vision este acum o echipă de designeri profesioniști și artiști vizuali ce dezvoltă în mod constant produse care combină durabilitatea, sustenabilitatea și funcționalitatea.

„Designul nu este despre cum arată, ci despre cum funcționează. Acesta este un citat al lui Steve Jobs, pe care îl respect profund. Faptul că am câștigat acest premiu arată importanța problemei pe care o rezolvăm. Este o onoare să avem munca noastră apreciată la acest nivel"- Cornel Amariei - CEO și cofondator la .lumen.

„Acest premiu este o dovadă că spiritul vizionar, pasiunea pentru design și o colaborare excelentă, în contextul potrivit, pot duce la realizarea unor lucruri extraordinare.” - Prof. Dr. Ciprian Mihnea - Fondator DESIRO Vision și Director al Departamentului Design din cadrul Universității de Artă și Design Cluj-Napoca.

"Juriul a ales un design inteligent, dintre cei nominalizați la Red Dot: Best of the Best, pentru mult doritul Red Dot: Luminary. Un design care poate să îmbunătățească puternic viața a 40-50 milioane de oameni. Acest design este bineînțeles incredibil atât din punct de vedere ergonomic cât și ingineresc. Pentru noi, jurații, este o mare onoare să putem contribui la succesul acestei idei, care ajută milioane de oameni cu o anumită dizabilitate prin a le mări independența și calitatea vieții." - Wolfgang Meyer Hayoz, Membru Juriu Red Dot.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d

Farmacia Tei și Bebe Tei vor fi deschise și la Craiova, în ElectroPutere Mall

  Grupul francez de real estate Catinvest își completează mixul de retail și aduce brandurile Bebe Tei și Farmacia Tei pentru prima dată în Craiova. Bebe Tei și Farmacia Tei vor fi deschise în vara acestui an în ElectroPutere Mall, vor ocupa o suprafață de aproximativ 2.400 de metri pătrați și vor comercializa peste 60.000 de produse din toate categoriile de interes, de la dermato-cosmetice și cosmetice, puericultură mică și mare, îngrijire mama și bebe, alimentație sănătoasă, jucării, medicamente cu și fără rețetă medicală și până la produse veterinare. „Ne-am propus ca în fiecare an să avem câte trei deschideri în provincie și ne bucurăm că din vară vom fi prezenți cu conceptul nostru și în Craiova, în ElectroPutere Mall. Este o deschidere importantă în strategia noastră de extindere, și suntem convinși că Bebe Tei și Farmacia Tei vor avea un impact pozitiv în rândul clienților centrului comercial”, a declarat Roxana Maftei , fondatoarea Farmacia Tei. Printre mărcile sonore și cu pre

Aprozar La Strada, locul in care Radu vinde, cu voie buna, fara sictir, legume, fructe si zarzavaturi de la producatori locali

In preajma zilei lui de nastere, Radu Chirita si-a facut un cadou la care se gandea inca din 2014. A depasit teama de necunoscut si si-a deschis, la 34 de ani, un aprozar in apropriere de Primaria Sectorului 1. Spatiul din Bulevardul Nicolae Titulescu nr. 88, unde din iarna functioneaza Aprozar La Strada , a fost ocupat inainte de un fast-food  care nu avea foarte multi clienti, ceea ce ma face sa ma intreb daca nu cumva locuitorii zonei sunt mai receptivi in a savura legume si fructe decat o saorma cu de toate. Radu spune ca a ales acest bulevard destul de minutios. Trebuia sa indeplineasca cateva criterii bine stabilite, cum ar fi: trafic pietonal, vizibilitate stradala si sa fie in proximitatea locuintelor, de preferat blocuri mari si inalte :-). Intamplator sau nu, Radu Chirita a copilarit intr-un bloc comunist, care avea la parter un aprozar. In 2014, s-a gandit pentru prima data sa deschida un astfel de business insa, frica, teama de necunoscut l-au determinat sa-si