Legătura tânărului care locuiește central cu Podul Constanța ar putea fi o dată pe an când merge la Summer Well (găzduit de Domeniul Stirbey din Buftea). Hai, de două ori, dacă mai bifează o ieșire la iarbă verde la Palatul Mogoșoaia. Iar dacă merge cu bicicleta, atunci ar putea avea o problemă și mai serioasă.
1. Calea Griviței se termină în Podul Constanța, urmând ca două bulevarde să pornească de acolo (cartierele poartă numele lor - Bucureștii Noi și Șoseaua Chitila). Trotuarul pentru pietoni este aproape inexistent, iar starea de degradare a stâlpilor de rezistență a obiectivului dau emoții tuturor celor care trec pe sub el. Tonele de la locomotive trec pe deasupra. Unii oameni, de teamă să nu fie călcați de mașini, troleibuze sau tramvaie traversează pe riscul lor Podul Constanța. Câteva cruci stau mărturie.
Am fost bucuros că situația Podului Constanța a ajuns în atenția publicului (creditele merg la cine trebuie să meargă), iar CFR - personalitatea care administrează obiectivul promite să ia măsuri. Primăria Capitalei ar vrea ca ea să-l ia în administrare din cauză că CFR nu a făcut atâția ani ceva, deși semne au existat.
Mortarul aruncat săptămâna trecută pe pereții Podului de către CFR a agitat și mai mult apele (trăiască, Facebook!), iar consilierii generali ai Municipiului București solicită Guvernului transmiterea în subordinea sa a Podului Constanţa, pentru a-l reabilita, un proiect de hotărâre în acest sens fiind introdus pe ordinea de zi suplimentară a şedinţei de vineri (04 mai 2018) a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) şi adoptat în unanimitate. Viceprimarul Aurelian Bădulescu a susţinut că municipalitatea doreşte să reabilitize podul, în condiţiile în care CFR "nu înţelege să îşi ducă la bun sfârşit obligaţiile”.
Prins în menghină, iată ce înțelege CFR-ul să precizeze, prin biroul de presă:
- Expertiza Tehnică şi Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii (DALI) au fost elaborate de SC PRO-PROIECT SRL IAŞI şi predate SRCF Bucureşti în lunile ianuarie, respectiv aprilie 2018 (n.r. realizată la presiunea societății civile).
- După predarea de către prestator a Expertizei Tehnice şi a Documentaţiei de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii, CFR SA a informat public, în data de 25 aprilie 2018, că până la demararea lucrărilor de reparaţii şi consolidare a Podului Constanţa, lucrări menţionate în cele două documente tehnice a fi executate, SRCF Bucureşti va face lucrări de intervenţie în zona podului, la km 4+327 (n.r. - când? și cum o să faceți asta?).
- Intervenţiile s-au desfăşurat în perioada 29-30.04.2018 şi 01.05.2018 şi au constat în îndepărtarea bucăților de beton desprinse din structura podului și acoperirea armăturilor cu un strat de mortar, care are rolul de a proteja provizoriu zonele afectate, fără a afecta structura podului, până la efectuarea lucrărilor de reparații (n.r. - ne prefacem că muncim pentru dumneavoastră sau cum să vă luăm ochii).
- De asemenea, tot în data de 25 aprilie 2018, CFR SA a menţionat în comunicatul de presă că Sucursala Regională de Căi Ferate Bucureşti continuă demersurile premergătoare programului de reparaţii la Podul Constanţa, prin elaborarea documentaţiei necesară lansării licitaţiei pentru proiectul tehnic şi execuţia lucrărilor, licitaţie estimată pentru semestrul II al acestui an (n.r. - să nu aibă aceeași specialiști în licitații ca cei care s-au ocupat pentru autobuzele RATB...).
- În Expertiza Tehnică, elaborată de SC PRO-PROIECT SRL IAŞI, se menţionează necesitatea lucrărilor de reparaţii şi consolidare, măsurile stricte de trafic necesare în timpul execuţiei lucrărilor, precum şi perioada de valabilitate, de 3 ani, a acestei Expertize “în condiţiile în care nu se produce un seism mai mare de gradul 7 şi nu vor apărea degradări cauzate de situaţii excepţionale (accidente pe pasaj sau sub pasaj, transporturi grele sau agabaritice, deraieri de trenuri sau tramvaie)” - (n.r. - Dacă ne rugăm și noi, dacă se roagă și ei, poate nu o să fie un cutremur măricel...)
- CFR SA a invitat persoanele juridice sau fizice, care au solicitat Expertiza Tehnică, să consulte acest document la sediul SRCF Bucureşti, însă până în prezent nicio persoană nu a dat curs invitaţiei. În acest context, pentru documentarea corectă a cetăţenilor, Expertiza Tehnică poate fi consultată de orice persoană fizică sau juridică pe site-ul www.cfr.ro la domeniul Comunicare/Relaţii cu mass-media/Precizări 2018 (n.r. - Wow, câte ați făcut!!! Patria vă va fi recunoscătoare!).
2. Întreba cineva cine trebuie să fluidizeze traficul în zonă (dimineața și seara, se formează cozi de zeci de mașini care vin spre oraș din comunele apropiate de Nord-Vestul Capitalei). Ce variante decente există pentru un București în care infrastructura de transport în comun de abia mai respiră, în timp ce peste tot se construiește fără o privire de ansamblu? Dezvoltarea pe orizontală a blocurilor precum în Asia? Omului nu îi poți lua dreptul să-și dorească o casă cu un petic de pământ aproape de Capitală, chiar dacă asta ridică probleme de mobilitate.
3. Mirosul urât din Nord-Vestul Capitalei?
L-ai simțit? Vine de la groapa de gunoi și acum că vine vara o să pută și mai tare... Las' că-l acoperim cu fumul de grătare cu ceafă de porc stropite din belșug cu bere.
(foto - captura DIGI 24)
Comentarii
Trimiteți un comentariu