Treceți la conținutul principal

Stimulăm circulația de energie care ne unește



Institutul francez organizează un eveniment-ecou în contextul Festivalului Spotlight, cu intrare liberă, clădirea devenind un generator de energie artistică într-o seară a conexiunilor luminoase, vineri, 19 aprilie, începând cu ora 19:30, în Atriumul sediului din Bulevardul Dacia, numărul 77.

În cadrul secvenței oficiale de inaugurare a Sezonului România-Franța, Yann Toma, promotor al conceptului de energie artistică, propune un proiect ingenios bazat pe capacitatea luminii de a aduce oamenii împreună, îmbinând arta performativă și instalațiile. Artistul investește codul morse cu valențe inedite, imaginând o acțiune participativă, la care publicul larg este invitat să contribuie prin sugerarea de cuvinte traduse în acest limbaj și proiectate prin pulsații luminoase spontane de la ansamblul ferestrelor Institutului.

Intitulat Transmisiune / Transmission – lumini către lume, proiectul presupune realizarea unei instalații narative pe tema cuvintelor de dragoste și a mesajelor adresate lumii. Aceste elemente, pe care publicul este invitat să le scrie în prealabil pe pagina Facebook a Institutului francez, vor fi citite de fiecare participant în centrul instalației dispuse în formă de cerc, în  Atrium, formând un lanț uman. Servindu-se de energia individuală ca materie de bază, publicul va participa la transformarea clădirii Institutului într-o antenă luminoasă franco-română, invitând la conștientizarea unei serii de probleme din lume. Participanții vor avea ocazia de a contribui la stimularea circulației de energie care ne unește, într-un spirit de sensibilizare cu privire la viitorul umanității.

Proiectul realizat la București este primul dintr-o serie de patru asemenea intervenții ce vor fi  realizate ulterior la Cluj, Iași și Timișoara.

Yann Toma este un artist francez contemporan preocupat nu doar de estetică, ci și de actualitatea socio-politică, asumând o conștiință a responsabilității conturate de un crez civic ce i-a permis numeroase colaborări cu actori din sfera industrială, politică sau a cercetării.  Artistul este președinte al Ouest-Lumière, fostă întreprindere de electricitate din Lyon creată la începutul secolului al XX-lea, pe care a readus-o la viață în 1991. De asemenea, Yann Toma este cercetător în cadrul Universității Paris-1 Panthéon-Sorbonne și ocupă, în mod excepțional, funcția de artist observator-antreprenor în cadrul ONU, participând, în această calitate, la Conferința Părților în contextul Convenției Cadru a Națiunilor Unite asupra Schimbărilor Climatice (COP21) în 2015.

Ferm convins de importanța recuperării și prezervării țesutului social, Yann Toma apelează la noțiuni precum energia artistică sau puterea energiei transformatoare a maselor pornind de la memoria colectivă. Un exemplu în acest sens este opera participativă Human Energy, creată în contextul negocierilor din timpul COP21. Artistul a strâns 75 de milioane de persoane în jurul Turnului Eiffel printr-o aplicație pentru telefonul mobile, Runtastic, transformând simbolul parizian într-o imensă antenă de propagare a energiei artistice timp de o săptămână. Operele sale se regăsesc în numeroase colecții, inclusiv la Centrul Georges Pompidou din Paris.

Parteneri ai evenimentului: ENGIE și GROUPE RENAULT ROMANIA.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

DWMT la CONAC, festivalul care îmbină arta contemporană și muzica eclectică pe o moșie plină de istorie

  DWMT la Conac , în colaborare cu POINT , va avea loc pe 8-9 iulie 2023 la Conacul Udriște Năsturel și va fi un festival de două zile, un pic altfel. O îmbinare a artei recente, new media și muzică eclectică, pe o moșie plină de castani și flori, care găzduiește cel mai vechi monument de arhitectură civilă românească din piatră. DWMT la Conac aduce împreună cu POINT o experiență nouă și inedită pentru publicul din România, care caută să experimenteze ceva diferit. Acest eveniment este o combinație de artă, new media și muzică eclectică, menite să ofere o nouă perspectivă asupra entertainmentului. Printre elementele-cheie se numără instalații sonore, vizuale, sculpturi, cât și o expoziție temporară gândită și curatoriată de MARe, numită „Castelul destinelor încrucișate.’’ Astfel, festivalul de la Conacul Udriște Năsturel va fi nu doar un showcase muzical sincretic, ci și o oportunitate pentru publicul să descopere arta contemporană românească. Expoziția propusă și curatoriată de

Biz Sustainability Summit debutează pe 22 mai, la București

  Biz organizează primul summit de sustenabilitate din România: Biz Sustainability Summit . Sub motto-ul „ BE THE CHANGE ”, acesta debuteaza luni, 22 mai, de la ora 10:00, la Grand Hotel Bucharest. Biz Sustainability Summit va aduce în fata publicului sesiuni inspiraționale, dar și prezentări aplicate ale unor strategii care funcționează. Invitați din toată țara, dar și din străinătate, vor discuta aplicat despre cum deciziile de acum pot modela viitorul  într-o direcție corectă. Brandurile și companiile sustenabile formează o comunitate de lideri inspirați care stimulează inovația în mediile de business din care fac parte, pentru a oferi noi valori și perspective. Astăzi, a face lucruri punctuale în domeniul sustenabilității nu mai este suficient. Importantă este gândirea strategică pe termen lung, iar asta înseamnă ca toți cei implicați să asculte cu adevărat problemele societății. La Summit se va vorbi despre sustenabilitate dintr-o nevoie concretă, dar și grijă pentru viitor.

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d