Treceți la conținutul principal

Cum va arăta viitorul. Predicțiile Oracle


Tehnologia cloud și adoptarea acesteia au fost esențiale în procesul de transformare pentru aproape orice business, industrie și produs. De la aplicațiile care rulează si sunt disponibile permanent, la infrastructura cu scalabilitate nelimitată, standardele tehnologice ale companiilor de astăzi sunt definite de capacitățile cloud-ului.

Top 10 Predicții despre Cloud de la Oracle

Predicția nr. 1

Furnizorii de cloud din a doua generație vor înlocui integral centrul de date.

Există un număr aproape nelimitat de moduri de utilizare a cloud-ului. Dar, indiferent de cum începe călătoria, toate căile conduc în cele din urmă către aceeași destinație - gestionarea întregii companii în cloud. Înlocuirea totală a centrului de date este posibilă numai atunci când soluțiile cloud sunt oferite la cel puțin același nivel de fiabilitate și performanță precum tehnologia din centrul de date. Cloud-urile din generația a doua permit volume de lucru foarte complexe și gestiunea de sisteme critice. Acestea furnizează garanții mai bune pentru securitate, continuitate, control și eficiență a costurilor. În cele din urmă, organizațiile IT vor dobândi încrederea și capabilitățile necesare pentru a se baza integral pe cloud pentru operațiile lor critice.


Predicția nr. 2
Aproape 80% din volumul de lucru (inclusiv pentru sistemele critice) al companiilor se va muta în cloud. Suntem acum într-o epocă de coexistență între centrele de date private, mediile de gestionare a cloud-urilor și cloud-urile în sistem public cu autoservire. În prezent, companiile consumă aproape în totalitate resursele cloud-ului în sistem public, iar volumul de muncă critic de atingere al misiunii companiei reprezintă o parte din ce în ce mai mare a acestui consum. Aplicațiile esențiale care nu-și pot permite să suporte orice timp de inactivitate, părăsesc centrul de date al companiei. Considerațiile de mutarea a tuturor volumelor critice de lucru în cloud provin din flexibilitatea, fiabilitatea și capacitățile de performanță ale acestuia.

Predicția  nr. 3
Toate aplicațiile vor încorpora AI - continuând distanțarea de aplicațiile  tradiționale.
Astăzi, colectăm mai multe date decât oricând. Când sunt utilizate în mod inteligent, aceste date ne optimizează procesele și ne oferă cunoștințele necesare pentru a lucra mai rapid, eficient și flexibil. AI a dat nastere unei noi categorii de aplicații - acea categorie care se îmbunătățește și se adaptează continuu la condițiile din jur. Indiferent dacă AI este un algoritm sofisticat bazat pe învățare aprofundată care poate analiza calitatea produselor sau o nouă paradigmă cognitivă de implicare a utilizatorilor prin vorbire, vizual, gest sau atingere, anticipăm că aceasta va sta la baza tuturor aplicațiilor din generația următoare.

Predicția nr. 4
AI și tehnologiile emergente ne vor dubla productivitatea. Pe măsură ce volumul și complexitatea datelor disponibile pentru companii cresc, inteligența artificială (AI) va deveni mai bună în luarea deciziilor - aceasta evoluează dintr-o tehnologie folosită pentru a reduce efortul uman în ceva care poate reduce într-adevăr limitările de procesare umană. Acest tip de automatizare nu va înlocui toate joburile, ci va inventa altele noi. Acest lucru permite companiilor să reducă costurile de întreținere și timpul pentru a-și îndeplini sarcinile, astfel se vor crea noi locuri de muncă cu valoare adăugată mai mare și a unor noi modele de lucru. Noi anticipăm că, până în 2025, câștigurile de productivitate furnizate de AI și tehnologiile emergente s-ar putea dubla comparativ cu operațiunile din prezent.

Predicția nr. 5
Aproape 70% dintre interacțiunile cu clienții vor fi automatizate. Astăzi, 89% dintre utilizatori folosesc asistenți vocali pentru serviciul de relații cu clienții, iar 69% din functiile companiei dedicate relațiilor cu clienții folosesc asistenți digitali pentru o disponibilitate permanentă de oriunde. Această răspandire pe scară largă a făcut trecerea rapidă a automatizarii de la ceva opțional către o asteptare minimă a clienților în aproape toate piețele. Cu ajutorul Analizelor AI - care ajută la înțelegerea nevoile clienților, IoT - pentru aduce clienții mai aproape de companii, si a Asistenților digitali - care oferă experiențe digitale  “umanizate”, automatizarea relațiilor cu  clienții va fi extrem de comună în 2025. Noi anticipăm că 85% din toate interacțiunile vor fi automatizate.

Predicția nr. 6Comunitatea dezvoltatorilor de software se va extinde de 10 ori, iar productivitatea va crește cu 400%. În ciuda creșterii uriașe a numărului de dezvoltatori de software, cererea de aplicații continuă să depășească oferta de dezvoltatori instruiți. Între 2012 și 2018, GitHub a trecut de la 5 milioane la 31 de milioane de utilizatori, dar chiar și acest nivel de creștere a numărului de utilizatori nu a fost suficient pentru a ține pasul cu creșterea cererii de competențe tehnice moderne. Ultimele inovații includ o abordare vizuală ""no-code"" a dezvoltării. Dezvoltatorii nonprofesionali pot să contribuie la furnizarea aplicații, și chiar experții în diferite domenii funcționale pot să înceapă să-și construiască propriile soluții. Automatizarea va duce acest lucru la nivelul următor. Dezvoltatorii de software vor putea lucra folosind gesturi și conversații. Cu aceste noi instrumente, 2025 va vedea o comunitate mai mare ca niciodată de dezvoltatori decât - și această comunitate va fi mult mai eficientă, datorită experiențelor captivante de dezvoltare, bazate pe AI."

Predicția nr. 7
Mai mult de 50% din date vor fi gestionate în mod autonom. Motivația de a oferi disponibilitate maximă și de a ne proteja sistemele tehnologice nu a fost niciodată mai mare. Primul pas pentru a asigura o disponibilitate mai mare este eliminarea unui set mare de activități de întreținere, cum ar fi patch-uri, actualizări și modernizări în timp ce sistemul funcționează. Pentru companiile mici cu idei mari (și companiile mari cu idei experimentale), autonomia va deveni un factor crucial pentru continuitatea afacerii și reducerea costurile operaționale.

Predicția nr. 8
Aproximativ 90% dintre companii vor utiliza o singură platformă de identitate care să unească centrul de date și cloud-ul până în 2025. Raportul "Oracle and KPMG Cloud Threat Report, 2019" a scos în evidență că o provocare importantă pentru identitate și acces cu care organizațiile se confruntă astazi este folosirea a multiple platforme de provizionare a identitații, atât tradiționale, cât și în cloud. Organizațiile încep de acum să utilizeze tehnologii pentru gestionarea identității și accesului (IAM) care adresează cloud-ul hibrid și oferă posibilitatea de a furniza o identitate unificată care acoperă toate aplicațiile și serviciile.

Predicția nr. 9
Numărul evenimentelor de securitate va crește de 100 de ori, iar automatizarea va deveni cel mai fiabil mod de prevenire, detectare și atenuare a amenințărilor. În fiecare zi, organizațiile de astăzi se confruntă cu un număr copleșitor de evenimente legate de securitate. Cum pot echipele de securitate să identifice amenințările reale? Până în 2025, traficul rău intenționat va utiliza AI pentru a se ascunde în interiorul traficului obișnuit și legitim. Noi anticipăm că în viitor, organizațiile vor trebui să utilizeze soluții de AI bazate pe cloud pentru a veni în întâmpinarea acestor amenințări. Pentru companii, cea mai eficientă modalitate de a învinge o rețea automată de atacatori este să transfere analiza în masă a evenimentelor către platforme inteligente de analiză bazate pe AI, care adresează întregul domeniu IT al companiei.

Predicția nr.10
Aproximativ 70% din funcțiile IT vor fi complet automatizate. În fiecare an, miliarde de ore de lucru sunt folosite pentru îndeplinirea sarcinilor IT de rutină, dar extrem de complexe. Aceste sarcini ocupă o mare parte a timpulu în IT, făcându-le un obiectiv perfect pentru automatizare. Până în 2025, gestionarea automată a ciclului de viață a software-ului și hardware-ului va reprezenta o regulă. Pentru companiile care funcționează în întregime în cloud, acest lucru va fi de neprețuit. Companiile vor avea un volum imens de resurse care pot fi realocate proiectelor de inovare și transformării digitale.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

DWMT la CONAC, festivalul care îmbină arta contemporană și muzica eclectică pe o moșie plină de istorie

  DWMT la Conac , în colaborare cu POINT , va avea loc pe 8-9 iulie 2023 la Conacul Udriște Năsturel și va fi un festival de două zile, un pic altfel. O îmbinare a artei recente, new media și muzică eclectică, pe o moșie plină de castani și flori, care găzduiește cel mai vechi monument de arhitectură civilă românească din piatră. DWMT la Conac aduce împreună cu POINT o experiență nouă și inedită pentru publicul din România, care caută să experimenteze ceva diferit. Acest eveniment este o combinație de artă, new media și muzică eclectică, menite să ofere o nouă perspectivă asupra entertainmentului. Printre elementele-cheie se numără instalații sonore, vizuale, sculpturi, cât și o expoziție temporară gândită și curatoriată de MARe, numită „Castelul destinelor încrucișate.’’ Astfel, festivalul de la Conacul Udriște Năsturel va fi nu doar un showcase muzical sincretic, ci și o oportunitate pentru publicul să descopere arta contemporană românească. Expoziția propusă și curatoriată de

Biz Sustainability Summit debutează pe 22 mai, la București

  Biz organizează primul summit de sustenabilitate din România: Biz Sustainability Summit . Sub motto-ul „ BE THE CHANGE ”, acesta debuteaza luni, 22 mai, de la ora 10:00, la Grand Hotel Bucharest. Biz Sustainability Summit va aduce în fata publicului sesiuni inspiraționale, dar și prezentări aplicate ale unor strategii care funcționează. Invitați din toată țara, dar și din străinătate, vor discuta aplicat despre cum deciziile de acum pot modela viitorul  într-o direcție corectă. Brandurile și companiile sustenabile formează o comunitate de lideri inspirați care stimulează inovația în mediile de business din care fac parte, pentru a oferi noi valori și perspective. Astăzi, a face lucruri punctuale în domeniul sustenabilității nu mai este suficient. Importantă este gândirea strategică pe termen lung, iar asta înseamnă ca toți cei implicați să asculte cu adevărat problemele societății. La Summit se va vorbi despre sustenabilitate dintr-o nevoie concretă, dar și grijă pentru viitor.

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d