Treceți la conținutul principal

Noul buget al CNDB anunță un an în regim de austeritate



După ce a primit asigurări din partea Ministerului Culturii că se vor găsi soluții pentru situația financiară dramatică a instituției, Centrului Național al Dansului București (CNDB) i-a fost alocată o suplimentare de 200.000 lei cu promisiunea că la rectificarea din iulie, situația va fi remediată. 

O soluție de avarie care permite CNDB-ului să continue activitatea într-un regim minimal, cu o serie de evenimente programate. 

Atât reprezentanții ai Ministerului Culturii cât și cei ai CNDB sunt conșțienți că suplimentarea bugetară cu 200.000 lei reprezintă o soluție financiară de avarie care nu rezolvă problema de fond a subfinanțării cronice, pentru singura instituție publică dedicată culturii coregrafice contemporane din Europa de Est. 

Între timp, CNDB a primit promisiuni din partea ministerului că bugetul va fi suplimentat în mod adecvat la rectificarea bugetară din luna iunie.

CNDB a demarat diligențele pentru întâlniri de lucru între managementul instituției, dnul Ministru Bogdan Gheorghiu și dnul Secretar de Stat Cosmin Marcovici, pentru a stabili principiile finanțării publice în așa fel încât instituția să poată realiza un serviciu cultural, unic, în regim de continuitate, asumat de ambele părți.

“Soluțiile de avarie sunt binevenite, dar ele nu rezolvă problemele de fond. Cred cu tărie că doar voința politică poate asuma bunul mers al reglementărilor, că bunele practici sunt de urmat și că împreună putem oferi publicului și artiștilor din sfera culturii coregrafice contemporane, un cadru adecvat, bazat pe egalitate în drepturi”, a declarat Vava Ștefănescu.

CNDB e obligat să crească prețul biletelor

În ciuda funcționării cu un buget redus pentru al patrulea an consecutiv, finanțările atrase anul trecut de la Administrația Fondului Cultural Național (AFCN) permit programarea unor evenimente de excepție la CNDB.

În același timp, situația financiară precară pune instituția în postura de a crește prețul biletelor la spectacolele programate în perioada următoare la 50 de lei (bilet întreg) și 25 de lei (bilet redus). 

CNDB le cere scuze pe această cale spectatorilor săi, care, deși au plătit deja taxele care merg la bugetul de stat pentru a le garanta accesul la cultură, sunt nevoiți să scoată o sumă mai mare din buzunarul propriu pentru a putea viziona dans contemporan în singura instituție publică de profil din acest colț al Europei.

Ce urmează la CNDB în perioada următoare?

FEBRUARIE

18 februarie – 27 martie - Prezentări de artist, ateliere, audiții – în cadrul Academiei de dans și performance CNDB 
proiect CNDB, co-finanțat de AFCN (multianual)

Academia de dans și performance, lansată în toamna anului trecut, e singurul program intensiv de formare dedicat tinerilor dansatori și performeri din România.
Invitați: Simona Deaconescu, Mădălina Dan, Andreea Novac, Mihaela Michailov, Manuel Pelmuș, Dan Perjovschi, Eduard Gabia, Iosif Kiraly, Raluca Voinea, Willy Prager, Adriana Gheorghe, Paula Dunker, Florin Fieroiu, Cosmin Manolescu, Vava Ștefănescu și Farid Fairuz.

29 februarie - Portret al artistei ca tânără influenceriță
proiect finanțat de European Cultural Foundation, prin programul Courageous Citizens

Un spectacol  regizat de Adriana Radu, fondatoarea proiectului educațional SEXUL vs BARZA, investighează dinamicile intimității, adicției și faimei pe care le trăiesc fetele și femeile pe social media. În el peformează trei artiste și creatoare online din România:  Ilinca Manolache, Corina Sucarov și Oana Maria Zahariaia.


MARTIE

1 martie – Portret al artistei ca tânără influenceriță
proiect finanțat de European Cultural Foundation, prin programul Courageous Citizens

7 martie – Sexodrom
proiect găzduit, finanțat independent

Un spectacol găzduit, produs de Giuvlipen și regizat de Bogdan Georgescu, Sexodrom e un spectacol curajos și seducător care deconstruiește tiparele teatrale clasice și chestionează felul în care structurile sociale și politice ne influențează viața privată.

8 martie – Daughters 
proiect finanțat de CNDB

Un spectacol despre transformare, al artistei Simona Deaconescu, în care trei micro-istorii ficționalizate, încărcate de ironie și suspans se împletesc, creând o nouă identitate. Trei fete pe patine cu rotile alterează o cronologie prestabilită. Acțiunile lor sunt filtrate și recompuse într-un univers multimedia analog. Spectacolul este o co-producție Tangaj Dance și CNDB.

13, 14, 15, 29, 30 martie – Val și Cetatea Sufletelor
proiect finanțat de CNDB

Primul spectacol-instalație pentru copii produs de Centrul Național al Dansului București și un adevărat laborator de creație care aduce împreună, sub coordonarea coregrafei Vava Ștefănescu, artiști din diferite domenii alături de o echipă de șase dansatori profesioniști și șapte copii, cursanți ai Școlii performative pentru copii CNDB.

21 martie – La Institutul Schimbării
proiect finanțat de CNDB

Unul dintre cele mai puternice și de succes spectacole CNDB din ultimii ani, La Institutul Schimbării, coordonat de Paul Dunca/Paula Dunker, e un bio info show care are ca bază investigarea, documentarea și arhivarea unor povești personale, din realitatea locală, cu preponderență vizând comunitatea transgender românească.

MAI
16, 17 mai – Risc Seismic
proiect găzduit de CNDB, finanțat independent

Spectacolul regizat de Mihai Lukács tratează subiectul cutremurului din 1977, pornind de la trei scrisori trimise după seism de către tatăl regizorului, student în București pe atunci.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d

Farmacia Tei și Bebe Tei vor fi deschise și la Craiova, în ElectroPutere Mall

  Grupul francez de real estate Catinvest își completează mixul de retail și aduce brandurile Bebe Tei și Farmacia Tei pentru prima dată în Craiova. Bebe Tei și Farmacia Tei vor fi deschise în vara acestui an în ElectroPutere Mall, vor ocupa o suprafață de aproximativ 2.400 de metri pătrați și vor comercializa peste 60.000 de produse din toate categoriile de interes, de la dermato-cosmetice și cosmetice, puericultură mică și mare, îngrijire mama și bebe, alimentație sănătoasă, jucării, medicamente cu și fără rețetă medicală și până la produse veterinare. „Ne-am propus ca în fiecare an să avem câte trei deschideri în provincie și ne bucurăm că din vară vom fi prezenți cu conceptul nostru și în Craiova, în ElectroPutere Mall. Este o deschidere importantă în strategia noastră de extindere, și suntem convinși că Bebe Tei și Farmacia Tei vor avea un impact pozitiv în rândul clienților centrului comercial”, a declarat Roxana Maftei , fondatoarea Farmacia Tei. Printre mărcile sonore și cu pre

Aprozar La Strada, locul in care Radu vinde, cu voie buna, fara sictir, legume, fructe si zarzavaturi de la producatori locali

In preajma zilei lui de nastere, Radu Chirita si-a facut un cadou la care se gandea inca din 2014. A depasit teama de necunoscut si si-a deschis, la 34 de ani, un aprozar in apropriere de Primaria Sectorului 1. Spatiul din Bulevardul Nicolae Titulescu nr. 88, unde din iarna functioneaza Aprozar La Strada , a fost ocupat inainte de un fast-food  care nu avea foarte multi clienti, ceea ce ma face sa ma intreb daca nu cumva locuitorii zonei sunt mai receptivi in a savura legume si fructe decat o saorma cu de toate. Radu spune ca a ales acest bulevard destul de minutios. Trebuia sa indeplineasca cateva criterii bine stabilite, cum ar fi: trafic pietonal, vizibilitate stradala si sa fie in proximitatea locuintelor, de preferat blocuri mari si inalte :-). Intamplator sau nu, Radu Chirita a copilarit intr-un bloc comunist, care avea la parter un aprozar. In 2014, s-a gandit pentru prima data sa deschida un astfel de business insa, frica, teama de necunoscut l-au determinat sa-si