Treceți la conținutul principal

România va ajunge la investiții anuale de 50 milioane euro în start-up-uri de AI, până în 2025



Investițiile în start-up-uri românești de Inteligență Artificială (AI) vor ajunge la aproape 50 milioane euro anual în 2025, potrivit estimărilor Horváth & Partners, unul dintre cei mai importanți jucători locali și internaționali pe piața consultanței în management. Nivelul investițiilor în start-up-uri de AI din ultimul trimestru (T4) din 2019 plasează România aproape de vârful clasamentului țărilor din Europa de Est, în urma Ungariei, Rusiei și Poloniei, dar înaintea Cehiei, Sloveniei sau Slovaciei. În ultimele trei luni ale anului trecut, investițiile în start-up-uri de AI în România s-au situat în jurul valorii de 20 milioane de euro.

Suntem într-o etapă avansată de transformare digitală și observăm o creștere accelerată în zona de tehnologie pe bază de AI și procese de automatizare robotizată, iar România a prins din ce în ce mai multă viteză. Start-up-urile de AI de pe piața autohtonă au avut un parcurs foarte bun în 2019, în special în ultima parte a anului. Investițiile Serie A, în valoare de aproape 20 milioane de euro în start-up-urile Typing DNA și FintechOS, au accelerat creșterea României, care este de altfel tot mai apreciată și în clasamentele globale ale țărilor care au posibilitatea de a susține și beneficia de pe urma revoluției tehnologice bazată pe AI. Din aprecierile noastre, perioada de efervescență extraordinară de pe segmentul de digitalizare, pe care o traversăm în prezent, se va intensifica în următoarea decadă. Creșterile la nivelul PIB-ului, generate de AI și Machine Learning la nivelul Europei, vor fi de ordinul a 1,5 - 2 trilioane euro în următorii 10 ani”, a explicat Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners Romania.

Conform estimărilor Horváth & Partners, în ultimul trimestru din 2019, România a urcat șapte poziții în topul țărilor din regiune cu cele mai mari investiții în start-up-uri de AI. Această creștere spectaculoasă se datorează și investițiilor de Serie A primite de Typing DNA, start-up de soluții de securitate online bazate pe biometrie comportamentală fondat la Oradea, și FintechOS, start-up românesc de tehnologie financiară automatizată.

Coursera, una dintre cele mai prestigioase platforme de învățare online din lume, a întocmit în 2019 un raport, Coursera – Indicele Global al Competențelor, prin care evaluează la nivel mondial competențele pe care le au țările de a susține și de a beneficia de revoluția AI. Astfel, România a fost clasificată ca fiind competitivă în zona de AI, cu un scor de 0,60, în urma SUA și a Marii Britanii, dar cu o poziție în fața Ungariei. Clasamentul a fost întocmit ținându-se cont de nivelul de competență în următoarele categorii: statistică, AI, inginerie de software, Machine Learning, programare statistică, matematici. România a obținut calificativul „Competitiv – Cel mai avansat”, la primele patru.

Potrivit analizei Horváth & Partners, investițiile globale de tip Private Equity și Venture Capital în start-up-uri de AI s-au majorat considerabil începând cu 2011. Între 2015 și 2019, media creșterii acestui tip de investiții, calculată la nivelul SUA, Chinei, Uniunii Europene, Israelului, precum și a celorlalte țări, a fost de 47%.

Piața forței de muncă va fi, la rândul său, puternic influențată de procesele de robotizare (RPA), AI și întreaga dezvoltare de pe segmentele de digitalizare și e-learning. Din estimările
Horváth & Partners, între 40% și 50% dintre locurile de muncă existente ar putea fi înlocuite de soluții de automatizare, până în 2030. Funcțiile unde există cea mai ridicată probabilitate de automatizare sunt în activități ce țin de contabilitate, logistică, depozitare, marketing, casierie, secretariat, relații cu publicul, dactilografiere, industria alimentară (prepararea alimentelor), operare de instalații mobile, asamblare de componente, minerit și manufactură etc.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d

Farmacia Tei și Bebe Tei vor fi deschise și la Craiova, în ElectroPutere Mall

  Grupul francez de real estate Catinvest își completează mixul de retail și aduce brandurile Bebe Tei și Farmacia Tei pentru prima dată în Craiova. Bebe Tei și Farmacia Tei vor fi deschise în vara acestui an în ElectroPutere Mall, vor ocupa o suprafață de aproximativ 2.400 de metri pătrați și vor comercializa peste 60.000 de produse din toate categoriile de interes, de la dermato-cosmetice și cosmetice, puericultură mică și mare, îngrijire mama și bebe, alimentație sănătoasă, jucării, medicamente cu și fără rețetă medicală și până la produse veterinare. „Ne-am propus ca în fiecare an să avem câte trei deschideri în provincie și ne bucurăm că din vară vom fi prezenți cu conceptul nostru și în Craiova, în ElectroPutere Mall. Este o deschidere importantă în strategia noastră de extindere, și suntem convinși că Bebe Tei și Farmacia Tei vor avea un impact pozitiv în rândul clienților centrului comercial”, a declarat Roxana Maftei , fondatoarea Farmacia Tei. Printre mărcile sonore și cu pre

Aprozar La Strada, locul in care Radu vinde, cu voie buna, fara sictir, legume, fructe si zarzavaturi de la producatori locali

In preajma zilei lui de nastere, Radu Chirita si-a facut un cadou la care se gandea inca din 2014. A depasit teama de necunoscut si si-a deschis, la 34 de ani, un aprozar in apropriere de Primaria Sectorului 1. Spatiul din Bulevardul Nicolae Titulescu nr. 88, unde din iarna functioneaza Aprozar La Strada , a fost ocupat inainte de un fast-food  care nu avea foarte multi clienti, ceea ce ma face sa ma intreb daca nu cumva locuitorii zonei sunt mai receptivi in a savura legume si fructe decat o saorma cu de toate. Radu spune ca a ales acest bulevard destul de minutios. Trebuia sa indeplineasca cateva criterii bine stabilite, cum ar fi: trafic pietonal, vizibilitate stradala si sa fie in proximitatea locuintelor, de preferat blocuri mari si inalte :-). Intamplator sau nu, Radu Chirita a copilarit intr-un bloc comunist, care avea la parter un aprozar. In 2014, s-a gandit pentru prima data sa deschida un astfel de business insa, frica, teama de necunoscut l-au determinat sa-si