Treceți la conținutul principal

Peste 130.000 de români au utilizat Harta Reciclării



Harta Reciclării, platforma națională, interactivă, care permite identificarea și localizarea punctelor de colectare selectivă a deșeurilor reciclabile din România, a fost utilizată până acum de peste 130.000 de utilizatori unici și a adunat 7.829 de puncte de colectare separată. Platforma a fost lansată în luna mai 2019 de Asociația ViitorPlus, cu sprijinul Coca-Cola HBC România, cu susținerea Ministerului Mediului și face parte din proiectul După Noi, strângem tot noi.

Platforma include două componente distincte, ambele la fel de importante pentru domeniul colectării separate în vederea reciclării:
·         O secțiune educativă, cu cele mai utile informații despre colectarea separată, care este actualizată în mod constant; această secțiune cuprinde deja peste 51 de articole educaționale care explică ce fel de deșeuri se colectează separat și în ce formă trebuie pregătit fiecare material pentru a fi colectat în vederea reciclării.
·         Și o secțiune practică, ce permite utilizatorilor să localizeze punctele unde pot duce deșeurile reciclabile pentru a fi colectate separat, dar care include și o componentă interactivă, de user generated content. Astfel, utilizatorii au posibilitatea să contribuie la baza de date a hărții prin adăugarea de noi puncte de colectare selectivă – dacă acestea nu există deja, sau prin revizuirea celor deja existente, dacă descrierea lor nu mai este conformă cu realitatea.

2019 a fost un an în care țelul nostru a fost să ducem informația corectă despre reciclare către cât mai mulți dintre români, prin mijloace online și offline. Am participat la 30 de evenimente cu peste 260 de voluntari   și am demarat cursuri în școlile din mai multe orașe. Vom continua sesiunile educaționale pentru școli, cu obiectivul de a ajunge la peste 100.000 de elevi din toată țara. Toate cadrele didactice sunt invitate să ni se alăture și să descarce materialele educaționale puse gratuit la dispoziția acestora. Totodată, îi încurajăm pe toți cei care văd puncte noi de colectare selectivă pe străzile pe care circulă, să adauge aceste puncte pe Harta Reciclarii. Aplicația web este ușor de folosit și astfel, printr-un efort de câteva minute, îi vom ajuta pe toți cei care vor să colecteze, dar nu știu unde există infrastructură de colectare. a declarat Teia Ciulacu, președintele Asociației ViitorPlus.

Cred că cea mai mare amenințare la adresa planetei noastre este impresia că altcineva o va salva, după cum spunea un om înțelept. Ne frământă problema deșeurilor și suntem parte activă în găsirea de soluții. Avem angajamente și inițiative ambițioase în acest sens. De exemplu, până in 2025, la nivel de grup, vrem ca 100% din ambalajele noastre pentru consumatori să fie reciclabile și ne angajăm ca echivalentul a 75% dintre ambalajele pe care le punem pe piață să fie reciclat, iar 35% din PET-ul pe care îl folosim să fie PET reciclat sau să provină din surse regenerabile. Harta Reciclării este unul dintre multele proiecte ce susțin obiectivele. Progresul pe care îl facem ne bucură și ne motivează să continuăm toate aceste eforturi. Totul se rezumă la o singură frază – Suntem ceea ce lăsăm după noi, a declarat Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager la CocaCola HBC România.

Dintre cei 130.000 de români care au accesat Harta în ultimele 8 luni ale anului trecut, 36.000 au revenit periodic pe platformă pentru a căuta cele mai apropiate puncte de colectare separată.

298  dintre utilizatori au  fost extrem de activi și  au contribuit periodic cu informații corecte despre punctele de colectare separată.

În primele 8 luni de la lansare, numărul de puncte de colectare prezente pe Harta Reciclării a crescut cu peste 800. Acestea s-au adăugat celor 7.000 de puncte existente la data lansării, informații care au fost obținute de la cele peste 150 de instituții publice care au oferit astfel de date și de la utilizatorii platformei, care pot adăuga puncte sau le pot modifica pe cele existente, dacă nu corespund realității.

În plus față de platforma web, în toamna 2019, Asociația ViitorPlus a inițiat și o serie de sesiuni educaționale în școli.  Până în prezent, peste 15.500 de elevi au aflat informații despre importanța colectării selective și a reciclării materialelor, obiectivul proiectului fiind atingerea unui număr de 100.000 de elevi cu aceste informații. Activități educaționale au fost organizate și în afara școlilor, Harta Reciclării fiind prezentă anul trecut la 30 de evenimente în toată țara, unde peste 27.000 de oameni au intrat în contact cu informațiile despre reciclare.

Harta Reciclării este accesibilă atât de pe dispozitive mobile (smartphones și tablete), cât și pe laptopuri și desktop-uri. Platforma a fost lansată in mai 2019 de Asociația ViitorPlus, în parteneriat cu compania CocaCola HBC România, cu susținerea Ministerului Mediului si face parte din proiectul „După Noi, strângem tot noi”. Harta Reciclării include si o componentă educativă în afara mediului online, ea beneficiind de finanțare din fonduri europene, în cadrul proiectului “There isn’t a PLANet B!”.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d

Farmacia Tei și Bebe Tei vor fi deschise și la Craiova, în ElectroPutere Mall

  Grupul francez de real estate Catinvest își completează mixul de retail și aduce brandurile Bebe Tei și Farmacia Tei pentru prima dată în Craiova. Bebe Tei și Farmacia Tei vor fi deschise în vara acestui an în ElectroPutere Mall, vor ocupa o suprafață de aproximativ 2.400 de metri pătrați și vor comercializa peste 60.000 de produse din toate categoriile de interes, de la dermato-cosmetice și cosmetice, puericultură mică și mare, îngrijire mama și bebe, alimentație sănătoasă, jucării, medicamente cu și fără rețetă medicală și până la produse veterinare. „Ne-am propus ca în fiecare an să avem câte trei deschideri în provincie și ne bucurăm că din vară vom fi prezenți cu conceptul nostru și în Craiova, în ElectroPutere Mall. Este o deschidere importantă în strategia noastră de extindere, și suntem convinși că Bebe Tei și Farmacia Tei vor avea un impact pozitiv în rândul clienților centrului comercial”, a declarat Roxana Maftei , fondatoarea Farmacia Tei. Printre mărcile sonore și cu pre

Aprozar La Strada, locul in care Radu vinde, cu voie buna, fara sictir, legume, fructe si zarzavaturi de la producatori locali

In preajma zilei lui de nastere, Radu Chirita si-a facut un cadou la care se gandea inca din 2014. A depasit teama de necunoscut si si-a deschis, la 34 de ani, un aprozar in apropriere de Primaria Sectorului 1. Spatiul din Bulevardul Nicolae Titulescu nr. 88, unde din iarna functioneaza Aprozar La Strada , a fost ocupat inainte de un fast-food  care nu avea foarte multi clienti, ceea ce ma face sa ma intreb daca nu cumva locuitorii zonei sunt mai receptivi in a savura legume si fructe decat o saorma cu de toate. Radu spune ca a ales acest bulevard destul de minutios. Trebuia sa indeplineasca cateva criterii bine stabilite, cum ar fi: trafic pietonal, vizibilitate stradala si sa fie in proximitatea locuintelor, de preferat blocuri mari si inalte :-). Intamplator sau nu, Radu Chirita a copilarit intr-un bloc comunist, care avea la parter un aprozar. In 2014, s-a gandit pentru prima data sa deschida un astfel de business insa, frica, teama de necunoscut l-au determinat sa-si