Treceți la conținutul principal

Genesis Property: Angajații români, tot mai preocupați de protejarea mediului. 7 din 10 vor mai multe măsuri „verzi” în clădirile și în complexurile de birouri și locuințe unde își petrec timpul


Reducerea impactului asupra mediului înconjurător devine o preocupare tot mai importantă pentru angajații români, în contextul preocupărilor legate de schimbările climatice, iar așteptările privind măsurile „verzi” cresc. Astfel, angajați consideră că măsurile de protecție a mediului din clădirile și complexurile de birouri și locuințe sunt foarte importante, iar 70% dintre aceștia se așteaptă la o abordare sustenabilă și la mai multe inițiative pentru mediu, arată un sondaj inițiat în acest an de Genesis Property, în rândul a 1.180 de angajați din toată țara.

„Modul în care este percepută sustenabilitatea birourilor și locuințelor în aceste zile este foarte diferit de cum era acum un deceniu. Atunci, eficiența energetică a clădirilor începuse să devină un subiect principal de dezbatere, dar semnarea Acordului de la Paris a schimbat radical așteptările și perspectivele legate de sustenabilitate și climă. Dezbaterile publice despre subiecte precum amprenta de carbon, consumul de apă și energie, risipa de resurse, inegalitatea socială, reciclarea produselor și alte dimensiuni ale sustenabilității sunt din ce în ce mai frecvente și mai intense. Nu mai este un lux ci, mai degrabă, un imperativ pentru companii să devină tot mai implicate în reducerea impactului asupra mediului, iar angajații tot mai atenți la modul în care sunt implementate aceste măsuri. Iată de ce pot afirma că sustenabilitatea va deveni foarte curând noul standard la locul de muncă”, a declarat Ioan Bejan, Sustainability Manager, Genesis Property.

Politica de sustenabilitate și respectarea cadrului legal privind protecția mediului se reflectă astăzi inclusiv asupra brandului de angajator. Pe de-o parte, 77% dintre respondenții la sondajul Genesis Property spun că ar avea mai multă încredere în angajatorul lor dacă acesta și-ar lua angajamentul să devină o companie cu emisii nete de carbon zero până în 2040, acesta fiind unul dintre obiectivele asumate la nivelul Uniunii Europene (UE) în cadrul Acordului de la Paris. Iar pe de altă parte, peste 56% dintre angajați spun că, dacă ar avea opțiuni,  nu ar mai accepta să lucreze într-o clădire care nu respectă cu strictețe standardele de protecție a mediului.

Pe lângă impactul ecologic, dezvoltarea sustenabilă și măsurile „verzi” în clădirile și complexurile de birouri și locuințe, cu obiective de reducere a efectelor asupra mediului și climei, pot contribui la crearea unui stil de lucru și de viață prietenos cu mediul, consideră 27,3% dintre respondenții la sondajul Genesis Property, și pot asigura mai multă flexibilitate în folosirea spațiilor comune (20,7%). De aceea, 26,3% dintre angajați consideră că sustenabilitatea va determina o nouă tendință în dezvoltarea clădirilor de birouri, iar locuințele aflate în imediata apropiere a acestora vor contribui la atenuarea impactului asupra mediului prin reducerea emisiilor generate de mijloacele de transport (71,5%), dar și prin gestionarea mai eficientă a deșeurilor (22,9%).

Dezvoltarea sustenabilă, acțiunile și inițiativele pentru reducerea impactului asupra mediului sunt o prioritate strategică pentru Genesis Property, ca parte a politicii ample de sustenabilitate a companiei, reflectată atât în activitatea de până acum, cât și în planurile de viitor. Prin strategia de business, Genesis Property aplică principiile dezvoltării sustenabile în transformarea Novo Park în YUNITY Park, proiect care respectă nu doar actualele standarde privind reducerea impactului asupra mediului, dar se înscrie perfect în obiectivul strategic al companiei de a reduce la net zero emisiile de carbon până în anul 2040.

YUNITY Park reprezintă un concept nou de dezvoltare imobiliară care va include o pădure urbană, numeroase zone verzi, alei pietonale și oglinzi de apă, având ca obiectiv să ofere oamenilor un spațiu sustenabil, adaptat stilului de lucru și de viață al viitorului.

Sondajul Genesis Property privind stilul de viață în birourile viitorului a fost desfășurat, la nivel național, în aprilie-mai 2022 prin platforma iVox, pe un eșantion total de 1.180 de utilizatori de internet din România. Aproape 52% dintre participanți sunt bărbați, aproape 60% au vârsta cuprinsă între 20 și 45 de ani, iar aproape 55% au un venit net mai mare de 3.000 de lei.




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d

Farmacia Tei și Bebe Tei vor fi deschise și la Craiova, în ElectroPutere Mall

  Grupul francez de real estate Catinvest își completează mixul de retail și aduce brandurile Bebe Tei și Farmacia Tei pentru prima dată în Craiova. Bebe Tei și Farmacia Tei vor fi deschise în vara acestui an în ElectroPutere Mall, vor ocupa o suprafață de aproximativ 2.400 de metri pătrați și vor comercializa peste 60.000 de produse din toate categoriile de interes, de la dermato-cosmetice și cosmetice, puericultură mică și mare, îngrijire mama și bebe, alimentație sănătoasă, jucării, medicamente cu și fără rețetă medicală și până la produse veterinare. „Ne-am propus ca în fiecare an să avem câte trei deschideri în provincie și ne bucurăm că din vară vom fi prezenți cu conceptul nostru și în Craiova, în ElectroPutere Mall. Este o deschidere importantă în strategia noastră de extindere, și suntem convinși că Bebe Tei și Farmacia Tei vor avea un impact pozitiv în rândul clienților centrului comercial”, a declarat Roxana Maftei , fondatoarea Farmacia Tei. Printre mărcile sonore și cu pre

Aprozar La Strada, locul in care Radu vinde, cu voie buna, fara sictir, legume, fructe si zarzavaturi de la producatori locali

In preajma zilei lui de nastere, Radu Chirita si-a facut un cadou la care se gandea inca din 2014. A depasit teama de necunoscut si si-a deschis, la 34 de ani, un aprozar in apropriere de Primaria Sectorului 1. Spatiul din Bulevardul Nicolae Titulescu nr. 88, unde din iarna functioneaza Aprozar La Strada , a fost ocupat inainte de un fast-food  care nu avea foarte multi clienti, ceea ce ma face sa ma intreb daca nu cumva locuitorii zonei sunt mai receptivi in a savura legume si fructe decat o saorma cu de toate. Radu spune ca a ales acest bulevard destul de minutios. Trebuia sa indeplineasca cateva criterii bine stabilite, cum ar fi: trafic pietonal, vizibilitate stradala si sa fie in proximitatea locuintelor, de preferat blocuri mari si inalte :-). Intamplator sau nu, Radu Chirita a copilarit intr-un bloc comunist, care avea la parter un aprozar. In 2014, s-a gandit pentru prima data sa deschida un astfel de business insa, frica, teama de necunoscut l-au determinat sa-si