Treceți la conținutul principal

I ❤ DOC, o extensie specială a Festivalului Internațional de Film Documentar fARAD, sosește în mai la București, la ARCUB – Hanul Gabroveni

 


În 2023, Festivalul Internațional de Film Documentar fARAD  – co-produs de Insula 42 și Centrul Municipal de Artă Arad / Primăria Arad  – a împlinit zece ani.Cu acest prilej, echipa festivalului a organizat un vot în rândul comunității de cineaști, participanți și mentori ai festivalului spre a stabili un Top 10 al celor mai bune documentare românești post-1989.

Top-ul este următorul:

#10 • Țara moartă (Radu Jude, 2017);

#09 • Născuți la comandă. Decrețeii (Florin Iepan, 2005);

#08 • Asta e (Thomas Ciulei, 2001);

#07 • Timebox (Nora Agapi, 2018);

#06 • Crulic Drumul spre dincolo (Anca Damian, 2011);

#05 • Ouăle lui Tarzan (Alexandru Solomon, 2017);

#04 • Colectiv (Alexander Nanau, 2019);

#03 • Acasă (Radu Ciorniciuc, 2020);

#02 • Toto și surorile lui (Alexander Nanau, 2014);

#01 • Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu (Andrei Ujică, 2010).

 

Acum, într-un spin-off la București dedicat documentarului românesc, Insula 42 desfășoară un micro-festival de vizionare a filmelor documentare din top, sub titlul I DOC.

„I DOC e un top subiectiv, pentru că e al comunității fARAD; dacă o altă comunitate și-ar propune un astfel de top, probabil că titlurile ar diferi pe ici pe colo, însă nu cred că în părțile esențiale. Topul de față e, de fapt, un demers necesar pentru o discuție – chiar și în contradictoriu –, într-un moment în care foarte mulți profesioniști militează pentru documentar sub acest slogan, documentarul contează. E un prilej menit să dea o importanță genului, să inițieze o conversație cu implicații sociologice și să scoată la iveală niște vârfuri.”  – Mihai Chirilov, consultant artistic fARAD.

Seria de proiecții și discuții I DOC Top 10 cele mai bune documentare românești post-1989 are loc la ARCUB Hanul Gabroveni, Sala Mare în perioada 18-20 mai, iar calendarul evenimentului este cel de mai jos:

      Sâmbătă, 18 mai | 15:30 | Țara moartă  | Q&A Radu Jude;

      Sâmbătă, 18 mai | 17:45 | Asta e | Q&A Thomas Ciulei;

      Sâmbătă, 18 mai | 20:00 | Născuți la comandă. Decrețeii;

      Duminică, 19 mai | 15:15 | Crulic - Drumul spre dincolo | Q&A Vlad Ivanov;

      Duminică, 19 mai | 17:30 | Timebox | intro Laurențiu Damian și Q&A Nora Agapi;

      Duminică, 19 mai | 20:00 | Ouăle lui Tarzan | Q&A Alexandru Solomon;

      Luni, 20 mai | 18:00 | Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu.

Bilete aici.

Conceptul integrează și expoziția Milton Glaser: Art Is Work și definește o inițiativă mai largă de recuperare și promovare a excelenței în două arte vizuale mai puțin mediate public: designul grafic și filmul documentar.

I DOC este produs de Insula 42 în colaborare cu TypopassageTM și în parteneriat cu ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București, The Institute și Universitatea Națională de Arte București. Proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național. Cu sprijinul Dacin Sara.

Mai multe detalii despre I DOC pe fARAD.

 

Editor on-line: Mihai Știrbu, Jurnalism cu S.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d

NASTY, documentar coprodus de HBO, va fi pe Max în România pe 24 mai

  Ilie Năstase, „băiatul rău” al tenisului, este personajul principal din „NASTY”, un nou documentar care prezintă viața și cariera sa. Coprodus pentru Max de HBO Documentaries Europe și Libra Films, documentarul va fi lansat în 23 de țări în săptămâna lansării platformei de streaming Max în Europa, la scurt timp după proiecția pe care o va avea la Cannes. „NASTY” este produs de Cosmin Hodor, Tudor Giurgiu (Libra Films) și de Hanka Kastelicová & Tereza Bóna Keilová, de la Warner Bros. Discovery. “ NASTY a fost o călătorie incredibilă pentru mine, o călătorie minunată pe calea amintirilor. Până acum, reacția publicului a fost extraordinară. Mă bucur foarte mult că documentarul va fi difuzat pe Max în Europa și că mai mulți oameni au șansa de a-l viziona. Nu este doar un film despre tenis, ci și un film despre o altă epocă a sportului, despre prietenie, despre munca grea și despre ce înseamnă să rămâi credincios ție însuți. Este ceea ce am făcut întotdeauna. Am făcut-o în felul meu

Întâlnirile JTI aniversează 25 de ani cu B. DANCE, pentru prima dată în România

  Compania B. DANCE vine în premieră în România, la cea de-a XXV-a ediție a Întâlnirilor JTI , cu spectacolul „Alice”, pe 20 și 21 iunie, ora 19:30, la Teatrul Național București și pe 24 și 25 iunie, la Centrul cultural Ion Besoiu, în cadrul Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS). „Alice” a apărut ca urmare a colaborării B. DANCE, din Taipei, condusă de coregraful Po-Cheng Tsai, cu compania Tanz Luzerner Theater, coordonată de Kathleen McNurney. Spectacolul reimaginează opera literară clasică plasând-o într-o lume fantastică, la confluența cu măiestria Zen. Potrivit paginii oficiale a B. DANCE, spectacolul atrage cu o coregrafie uluitoare, costume haute couture și o scenografie elegantă, într-o "țară a minunilor" cu o atmosferă stranie și profund psihologică. Un labirint de oglinzi, proiecții artistice și desene cu cerneală în alb-negru unesc poezia și basmul, precum și cultura occidentală și cea orientală. „Dansul lui Po-Cheng Tsai este foarte dinamic. Com