Treceți la conținutul principal

VIVA: Să fii tu, așa cum ești!


Într-o casă veche din zona Kogălniceanu, prin 2010, se aduna tot felul de lume. Se asculta muzica de petrecere a Loredanei, se bea bere la doi litri și se consuma multa cafea, iar hainele ne miroseau mereu a fum de țigară. Când ni se făcea foame, Mădălina ne pregătea ficăței de pui pe care îi cumpăra de la magazinul din rond. Nu mai țin minte cu ce îi mâncam, dar era tot ce aveam și ne bucuram să împărțim cu toții ce găseam. În urma noastră, rămâneau teancuri de vase murdare.

În una dintre aceste seri, a apărut cu vin de țară la braț un el pe care nu îl mai văzusem până atunci. Mădălina ni l-a prezentat ca fiind un prieten de al unui prieten care e timid la început, dar cu un umor mare după ce oamenii îi devin familiari.

El nu impresiona cu nimic, poate chiar avea o privire ștearsă și era slab mort, dar vinul ăla de țară a curs până când nu a mai rămas nici un strop. La un moment dat, el îi cere Mădălinei hainele pe care le ținea la ea și se face nevăzut în baia mare pentru un timp. Râdem, glumim până când după ușa care despărțea holul și sala de baie se aude o voce suavă:
-          Eu o vreau melodia aia a surorii mele, Cher, Do you believe in love. Și nu ies de aici până când nu primesc aplauze!
-          Soro, hai să te vedem!, o încurajează Mădălină.
Dacă nu aș fi fost de la început în casă, aș fi crezut că o fată a stat ascunsă în toată perioada asta în baie. Purta o bluză înflorată, decoltată, și o pereche de șalvari. Părul îi era acoperit de un batic și ochii lui căprui erau acum creionați.
              Ne întinde măna să i-o pupăm în timp ce cu cealaltă ține un mop:
-          Micaela de Carrera! Enchante.
Pe muzica lui Cher, Micaela e o divă cu mopul în mână:
-          M-a făcut mama spălătoreasă, ce p... mea!
Micaela de Carrera mi-a dat în bobi, mi-a citit în cafea, m-a descântat de deochi – practici la care se pricepea nativ ori harul bunicii ei materne, care era romă, s-a transmis genetic.  Iar de două ori, pentru a-și plăti chiria, dar și pentru a se simți dorită, a încercat să vadă dacă e în stare să își vândă trupul.

Când devenea serioasă, mereu îmi spunea despre visul ei de a ajunge în oricare dintre septembrie la Bruxelles pentru a participa la Săptămâna Debutantelor într-un club de Drag Queen, Chez Maman. Dar îi lipsea curajul, iar ținutele ei, spunea ea, nu se ridicau la nivelul celor cu care ar fi trebuit să intre în competiție.

Jesus, băiatul din rolul principal din filmul VIVA care își dorește să devină o stea într-un micuț bar de drag queen, mi-a amintit de povestea Micaelei. Și am plâns.

“Am vrut să spun o poveste în care putem găsi lumină într-un loc întunecat și ceea ce este perceput ca slăbiciune se transformă în putere.”, a mărturisit regizorul VIVA, Paddy Breathnach, filmul fiind o coproducție Irlanda-Columbia.

Din 7 aprilie 2017 filmul este distribuit în cinematografele din România de FREEALIZE.
VIVA a fost proiectat în avanpremieră extraordinară la București la finalul anului trecut, în cadrul festivalului PELICULA – LATIN AMERICAN FILM & EXPERIENCE.
VIVA  a fost propunerea Irlandei la Premiile Oscar de anul acesta.

Urmărește JurnalismCuS pe Facebook


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d

Farmacia Tei și Bebe Tei vor fi deschise și la Craiova, în ElectroPutere Mall

  Grupul francez de real estate Catinvest își completează mixul de retail și aduce brandurile Bebe Tei și Farmacia Tei pentru prima dată în Craiova. Bebe Tei și Farmacia Tei vor fi deschise în vara acestui an în ElectroPutere Mall, vor ocupa o suprafață de aproximativ 2.400 de metri pătrați și vor comercializa peste 60.000 de produse din toate categoriile de interes, de la dermato-cosmetice și cosmetice, puericultură mică și mare, îngrijire mama și bebe, alimentație sănătoasă, jucării, medicamente cu și fără rețetă medicală și până la produse veterinare. „Ne-am propus ca în fiecare an să avem câte trei deschideri în provincie și ne bucurăm că din vară vom fi prezenți cu conceptul nostru și în Craiova, în ElectroPutere Mall. Este o deschidere importantă în strategia noastră de extindere, și suntem convinși că Bebe Tei și Farmacia Tei vor avea un impact pozitiv în rândul clienților centrului comercial”, a declarat Roxana Maftei , fondatoarea Farmacia Tei. Printre mărcile sonore și cu pre

Aprozar La Strada, locul in care Radu vinde, cu voie buna, fara sictir, legume, fructe si zarzavaturi de la producatori locali

In preajma zilei lui de nastere, Radu Chirita si-a facut un cadou la care se gandea inca din 2014. A depasit teama de necunoscut si si-a deschis, la 34 de ani, un aprozar in apropriere de Primaria Sectorului 1. Spatiul din Bulevardul Nicolae Titulescu nr. 88, unde din iarna functioneaza Aprozar La Strada , a fost ocupat inainte de un fast-food  care nu avea foarte multi clienti, ceea ce ma face sa ma intreb daca nu cumva locuitorii zonei sunt mai receptivi in a savura legume si fructe decat o saorma cu de toate. Radu spune ca a ales acest bulevard destul de minutios. Trebuia sa indeplineasca cateva criterii bine stabilite, cum ar fi: trafic pietonal, vizibilitate stradala si sa fie in proximitatea locuintelor, de preferat blocuri mari si inalte :-). Intamplator sau nu, Radu Chirita a copilarit intr-un bloc comunist, care avea la parter un aprozar. In 2014, s-a gandit pentru prima data sa deschida un astfel de business insa, frica, teama de necunoscut l-au determinat sa-si