Treceți la conținutul principal

Alexandru Zodieru, sociolog: Bucuria resimțită de o persoană este influențată de nivelul de curățenie a locului unde acesta trăiește


„Oamenii își găsesc fericirea în diferite valori materiale și spirituale, fiecare într-o pondere personală. Suntem preocupați de îmbunătățirea calității vieții noastre prin sport, diete, activități de petrecere a timpului liber sau alte hobby-uri. Însă, una dintre cele mai vechi modalități prin care oamenii și-au menținut starea de bine este curățenia locurilor unde aceștia au trăit. Păstrarea edificiilor și a spațiilor publice cât mai îngrijite a fost una din metodele facile care a întreținut bunăstarea comunităților. Studii de profil realizate în Olanda, Marea Britanie sau China au confirmat acest lucru. Astfel, este demonstrat că bucuria resimțită de un individ este influențată, în mod semnificativ, și de nivelul de curățenie a locului unde acesta trăiește”, explică Alexandru Zodieru, sociolog.

Pentru al cincilea an consecutiv, Cif porneşte în misiunea de a îmbunătăți calitatea vieții românilor, prin campania naţională „Cif Curăţă România!”. Patru noi oraşe – Iași, Sinaia, Oradea şi Craiova - vor fi curăţăte şi înfrumuseţate anul acesta de către Cif şi românii care doresc să se implice pentru a reda strălucirea unor locuri semnificative pentru comunităţile locale. 

Caravana va ajunge anul acesta în alte patru orașe din ţara noastră unde va fi curățat câte un loc de referință pentru comunitatea locală. Acţiunilor de curăţenie li se vor putea alătura toţi cei care doresc să aducă o schimbare şi să călătorească în România pentru a descoperi locuri noi, în schimbul implicării lor active în iniţiativa Cif. Nu în ultimul rând, voluntarii locali vor putea alege, prin vot, locul din oraşul lor care va fi curăţat, având ocazia să contribuie la înfrumuseţarea propriei comunităţi.

Pentru a contribui şi mai mult la starea de bine a comunităţilor locale şi la înfrumuseţarea oraşelor, imediat ce curăţenia va fi gata, va fi amplasată câte o piesă de mobilier urban, cu un design special creat şi adaptat fiecărui spaţiu curăţat.

Orice român poate decide care vor fi locurile curăţate în campanie şi poate fi câştigătorul unei excursii de două persoane, în ţara noastră.

Selecția locului care va fi curățat şi înfrumuseţat în fiecare oraș din campanie se va realiza în baza votului românilor, pe pagina de Facebook Cif.

„Anul trecut am curățat o fântână, un tren, o casă de cultură, dar mai ales, am curățat praful de pe cheful de treabă al câtorva zeci de oameni. Oamenii care m-au ajutat la curățenia din 2017. Sunt mândru de voluntarii noștri și sper că acasă la ei au dus exemplul mai departe și altora.
Anul acesta? Anul acesta ne întoarcem mai mulți și mai harnici. Avem mai multă Românie de scos la lumină, avem alte orașe, alte locuri și mai ales, sper să avem mai mulți oameni care ne urmează exemplul. Pentru că nu putem face curat peste tot, dar putem să-i facem atenți pe oamenii mulți care își doresc o țară mai curată. Hai cu noi să fim scânteia de la început!”, a spus Lucian Mîndruţă, Ambasador „Cif Curăţă România!”.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

DWMT la CONAC, festivalul care îmbină arta contemporană și muzica eclectică pe o moșie plină de istorie

  DWMT la Conac , în colaborare cu POINT , va avea loc pe 8-9 iulie 2023 la Conacul Udriște Năsturel și va fi un festival de două zile, un pic altfel. O îmbinare a artei recente, new media și muzică eclectică, pe o moșie plină de castani și flori, care găzduiește cel mai vechi monument de arhitectură civilă românească din piatră. DWMT la Conac aduce împreună cu POINT o experiență nouă și inedită pentru publicul din România, care caută să experimenteze ceva diferit. Acest eveniment este o combinație de artă, new media și muzică eclectică, menite să ofere o nouă perspectivă asupra entertainmentului. Printre elementele-cheie se numără instalații sonore, vizuale, sculpturi, cât și o expoziție temporară gândită și curatoriată de MARe, numită „Castelul destinelor încrucișate.’’ Astfel, festivalul de la Conacul Udriște Năsturel va fi nu doar un showcase muzical sincretic, ci și o oportunitate pentru publicul să descopere arta contemporană românească. Expoziția propusă și curatoriată de

Biz Sustainability Summit debutează pe 22 mai, la București

  Biz organizează primul summit de sustenabilitate din România: Biz Sustainability Summit . Sub motto-ul „ BE THE CHANGE ”, acesta debuteaza luni, 22 mai, de la ora 10:00, la Grand Hotel Bucharest. Biz Sustainability Summit va aduce în fata publicului sesiuni inspiraționale, dar și prezentări aplicate ale unor strategii care funcționează. Invitați din toată țara, dar și din străinătate, vor discuta aplicat despre cum deciziile de acum pot modela viitorul  într-o direcție corectă. Brandurile și companiile sustenabile formează o comunitate de lideri inspirați care stimulează inovația în mediile de business din care fac parte, pentru a oferi noi valori și perspective. Astăzi, a face lucruri punctuale în domeniul sustenabilității nu mai este suficient. Importantă este gândirea strategică pe termen lung, iar asta înseamnă ca toți cei implicați să asculte cu adevărat problemele societății. La Summit se va vorbi despre sustenabilitate dintr-o nevoie concretă, dar și grijă pentru viitor.

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d