Treceți la conținutul principal

Cadouri romantice în ultima clipă



Spontaneitatea este sexy? Ei bine, cumpărătorii din întreaga lume par să creadă asta, deoarece tot mai mulți oameni preferă să achiziționeze cadouri romantice în ultima clipă!

Studiul „Mastercard Love Index”, creat prin analizarea tranzacțiilor cu cardurile de credit, debit și prepaid pe o perioadă de patru zile, în trei ani consecutivi (11-14 februarie, între 2016 și 2018), a dezvăluit că în timp ce cheltuielile din această perioadă au crescut cu 3% începând cu 2016 pe plan global, cumpărăturile de ultim moment, realizate chiar de Ziua Îndrăgostiților, însumează o mare parte a achizițiilor (30%) în 2018.

În România, cheltuielile pentru cadouri de Ziua Îndrăgostiților au crescut cu 50% în 2018 față de 2016, numărul total al tranzacțiilor fiind cu 123% mai mare, arată studiul. Studiul relevă și o creștere cu 185% a numărului de tranzacții de comerț electronic realizate în perioada analizată din 2018, față de 2016.

Pentru 2018, datele „Mastercard Love Index” au arătat că achizițiile făcute de români în avans, dedicate Zilei Îndrăgostiților, sunt realizate, în proporție de 31%, pe data de 11 februarie, după ce și în 2017 s-a înregistrat o valoare similară, de 33% (iar în total au fost 81.291 de tranzacții pe 11 februarie, cumulat pe ultimii 3 ani).

În același timp, numărul de tranzacții efectuate de români în restaurante a crescut cu 148% în ultimii trei ani, iar suma cheltuită în restaurante a crescut cu 54% între 2016 și 2018. Și numărul tranzacțiilor hoteliere a crescut cu 21% în 2018 față de 2016, iar volumul cheltuielilor hoteliere s-a majorat cu 10%, în preajma Zilei Îndrăgostiților.

În plus, numărul tranzacțiilor contactless a crescut în România de peste 17 ori (cu 1742%), în perioada analizată din 2018, față de perioada similară din 2016. Ca pondere în numărul total al tranzacțiilor, cele realizate cu carduri contactless au reprezentat 38% în 2018, față de 8% în 2016. Ca volum însă, valoarea vânzărilor cu cardurile Mastercard contactless în România a crescut de peste 20 de ori (2069% - în perioada dedicată cumpărăturilor aferente Zilei Îndrăgostiților din 2018, față de aceeași perioadă din 2016).

Într-o epocă în care plățile contactless și cumpărăturile electronice cu livrare în aceeași zi reprezintă ceva normal, acum este mai ușor ca oricând să îi impresionăm pe cei dragi cu surprize de Ziua Îndrăgostiților. Datele noastre arată că, pe plan global, consumatorii se bucură de experiențe spontane, pe care le împărtășesc cu cineva special, în plus față de cadouri materiale, chiar și atunci când fac achiziții romantice pe ultima sută de metri. Studiul Mastercard Love Index’ - acum la a patra ediție - evidențiază tendințele globale și regionale cheie pentru a descoperi preferințele consumatorilor și, sperăm, le oferă comercianților o perspectivă valoroasă asupra obiceiurilor de cumpărare ale consumatorilor în perioada de vârf din preajma celei mai romantice zile a anului”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard România.

În perioada analizată, românii au cheltuit pe flori dublu în 2018 față de 2016, (+216%), iar numărul tranzacțiilor din acest segment a fost cu 165% mai mare. Și bijuteriile s-au bucurat de o creștere a cheltuielilor cu 49%.

Creștere de 76% a numărului tranzacțiilor de ultim moment… pe plan global

Cumpărătorii care au realizat achizițiile chiar de Ziua Îndrăgostiților au făcut ca numărul tranzacțiilor de comerț electronic să crească cu 76% în 2018 (față de 2016) pe plan global.
Cumpărătorii globali nu preferă cadourile standard. Datele arată doar o creștere mică, de 7%, pentru sumele cheltuite pe trandafiri și cadouri florale, iar suma cheltuită pentru bijuterii a scăzut cu 8% în 2018 față de anul 2016. În schimb, a existat o creștere cu 41% a valorii achizițiilor de cărți și muzică. Datele arată că numărul de tranzacții hoteliere globale a crescut cu 9% între 2016 și 2018, iar volumul, cu 5%.

Utilizarea tehnologiei contactless continuă să avanseze, valoarea tranzacțiilor a crescut cu 229%, iar numărul lor, cu 193% față de perioada analizată din 2016. Nu este deloc surprinzător faptul că aceasta este metoda preferată de plată - cu posibilitatea de a plăti în peste 9 milioane de puncte de acces, din 114 țări.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chery se lansează oficial în România, prin parteneriatul semnat cu Grupul AUTO ITALIA

  - AUTO ITALIA, parte a Grupului Samelet, a fost desemnat importator oficial al mărcii Chery în România. -  Lansarea modelelor Chery marchează extinderea brandului pe o piață strategică din Europa Centrală și de Est. -  Gama de modele va include SUV-urile din familia TIGGO. Chery, cel mai mare exportator de autoturisme din China pentru al 22-lea an consecutiv, intră oficial pe piața din România prin parteneriatul semnat cu Grupul AUTO ITALIA, companie parte din Grupul Samelet. Acordul va permite comercializarea locală a modelelor SUV din gama TIGGO începând cu a doua jumătate a anului 2025. Cu o prezență în peste 110 țări și regiuni și peste 15 milioane de utilizatori globali, dintre care 4,5 milioane în afara Chinei, Chery își continuă expansiunea internațională și va lansa modelele produse în serie din familia TIGGO pe mai multe piețe din Europa în cursul acestui an, transmițând un mesaj puternic la nivel global privind nivelul tehnologic al brandului Chery. Compania e...

Optzeci de ani de la Holocaustul romilor. Nu vă vom uita!

  Cu sprijinul Institutului European al Romilor pentru Artă și Cultură (ERIAC) , am participat, pe 02 august 2024,  la ceremonia de comemorare a crimelor împotriva a 4.300 de romi și Sinti de către trupele SS la Auschwitz-Birkenau. În istoria mai largă a Holocaustului romilor, 500.000 de Sinti și romi au fost exterminați sistematic în Europa ocupată de naziști. Poem de Mihai Știrbu [Micaela De Carrera]: Îmi astup urechile să nu vă aud strigătele, Dar ele sunt prea puternice. Ce inimă înghețată să ai! Să nu-ți pese. Să nu te dărâme, Să nu-ți fie milă. O, tu! Paharul pe care mi l-ai întins e plin de lacrimi... Viețile voastre s-au scurs, Iar noi rămânem cu sufletele sfărâmate. Ce să ne mai spunem? Cum să învățăm să trăim fără voi? Te știu de mică, Și acum îl văd pe tatăl tău cât de bucuros a fost când ai venit pe lume. De-ar fi știut ce va urma... Fraților, Surorilor Miroase a sfârșit aici, Și nu-mi e bine. Cui îi e bine? O floare în amint...

Chery dă startul: Primele mașini au fost trimise spre România

  Pe 4 iunie 2025, Chery Automobile a organizat primul transport oficial de vehicule către România din Wuhu, China, marcând un nou moment important în extinderea globală a companiei. Această livrare semnalează nu doar intrarea oficială a Chery pe piața europeană, ci și poziționarea României drept una dintre primele piețe strategice ale brandului în regiune. Transportul include modelele TIGGO 7 și TIGGO 8 , disponibile atât în versiuni cu motor termic (ICE), cât și hibride plug-in (PHEV). Aceste modele îmbină tehnologia avansată Chery cu principii de mobilitate inteligentă și ecologică, oferind astfel consumatorilor europeni o experiență de condus eficientă, fiabilă și modernă. Transportul include modelele TIGGO 7 și TIGGO 8 , disponibile atât în versiuni cu motor termic (ICE), cât și hibride plug-in (PHEV). Aceste modele îmbină tehnologia avansată Chery cu principii de mobilitate inteligentă și ecologică, oferind astfel consumatorilor europeni o experiență de condus eficientă, ...