Spontaneitatea este sexy? Ei bine, cumpărătorii din întreaga lume par să
creadă asta, deoarece tot mai mulți oameni preferă să achiziționeze cadouri
romantice în ultima clipă!
Studiul „Mastercard Love Index”, creat prin analizarea tranzacțiilor cu
cardurile de credit, debit și prepaid pe
o perioadă de patru zile, în trei ani consecutivi (11-14 februarie, între 2016
și 2018), a dezvăluit că în timp ce cheltuielile din această perioadă au
crescut cu 3% începând cu 2016 pe plan global, cumpărăturile de ultim moment,
realizate chiar de Ziua Îndrăgostiților, însumează o mare parte a achizițiilor
(30%) în 2018.
În România, cheltuielile pentru cadouri de Ziua Îndrăgostiților au crescut
cu 50% în 2018 față de 2016, numărul total al tranzacțiilor fiind cu 123% mai
mare, arată studiul. Studiul relevă și o creștere cu 185% a numărului de
tranzacții de comerț electronic realizate în perioada analizată din 2018, față
de 2016.
Pentru 2018, datele „Mastercard Love Index” au arătat că achizițiile făcute
de români în avans, dedicate Zilei Îndrăgostiților, sunt realizate, în
proporție de 31%, pe data de 11 februarie, după ce și în 2017 s-a înregistrat o
valoare similară, de 33% (iar în total au fost 81.291 de tranzacții pe 11
februarie, cumulat pe ultimii 3 ani).
În același timp, numărul de tranzacții efectuate de români în restaurante a
crescut cu 148% în ultimii trei ani, iar suma cheltuită în restaurante a
crescut cu 54% între 2016 și 2018. Și numărul tranzacțiilor hoteliere a crescut
cu 21% în 2018 față de 2016, iar volumul cheltuielilor hoteliere s-a majorat cu
10%, în preajma Zilei Îndrăgostiților.
În plus, numărul tranzacțiilor contactless a crescut în România de peste 17
ori (cu 1742%), în perioada analizată din 2018, față de perioada similară din
2016. Ca pondere în numărul total al tranzacțiilor, cele realizate cu carduri
contactless au reprezentat 38% în 2018, față de 8% în 2016. Ca volum însă,
valoarea vânzărilor cu cardurile Mastercard contactless în România a crescut de
peste 20 de ori (2069% - în perioada dedicată cumpărăturilor aferente Zilei
Îndrăgostiților din 2018, față de aceeași perioadă din 2016).
„Într-o epocă în care plățile
contactless și cumpărăturile electronice cu livrare în aceeași zi reprezintă
ceva normal, acum este mai ușor ca oricând să îi impresionăm pe cei dragi cu
surprize de Ziua Îndrăgostiților. Datele noastre arată că, pe plan global,
consumatorii se bucură de experiențe spontane, pe care le împărtășesc cu cineva
special, în plus față de cadouri materiale, chiar și atunci când fac achiziții
romantice pe ultima sută de metri. Studiul ‘Mastercard Love Index’ - acum la a patra ediție -
evidențiază tendințele globale și regionale cheie pentru a descoperi
preferințele consumatorilor și, sperăm, le oferă comercianților o perspectivă
valoroasă asupra obiceiurilor de cumpărare ale consumatorilor în perioada de
vârf din preajma celei mai romantice zile a anului”, a declarat Cosmin
Vladimirescu, Country Manager, Mastercard România.
În perioada analizată, românii au cheltuit pe flori dublu în 2018 față de
2016, (+216%), iar numărul tranzacțiilor din acest segment a fost cu 165% mai
mare. Și bijuteriile s-au bucurat de o creștere a cheltuielilor cu 49%.
Creștere de 76% a numărului
tranzacțiilor de ultim moment… pe plan global
Cumpărătorii care au realizat achizițiile chiar de Ziua Îndrăgostiților au
făcut ca numărul tranzacțiilor de comerț electronic să crească cu 76% în 2018
(față de 2016) pe plan global.
Cumpărătorii globali nu preferă cadourile standard. Datele arată doar o
creștere mică, de 7%, pentru sumele cheltuite pe trandafiri și cadouri florale,
iar suma cheltuită pentru bijuterii a scăzut cu 8% în 2018 față de anul 2016.
În schimb, a existat o creștere cu 41% a valorii achizițiilor de cărți și
muzică. Datele arată că numărul de tranzacții hoteliere globale a crescut cu 9%
între 2016 și 2018, iar volumul, cu 5%.
Utilizarea tehnologiei contactless continuă să avanseze, valoarea
tranzacțiilor a crescut cu 229%, iar numărul lor, cu 193% față de perioada
analizată din 2016. Nu este deloc surprinzător faptul că aceasta este metoda
preferată de plată - cu posibilitatea de a plăti în peste 9 milioane de puncte
de acces, din 114 țări.
Comentarii
Trimiteți un comentariu