Treceți la conținutul principal

Cadouri romantice în ultima clipă



Spontaneitatea este sexy? Ei bine, cumpărătorii din întreaga lume par să creadă asta, deoarece tot mai mulți oameni preferă să achiziționeze cadouri romantice în ultima clipă!

Studiul „Mastercard Love Index”, creat prin analizarea tranzacțiilor cu cardurile de credit, debit și prepaid pe o perioadă de patru zile, în trei ani consecutivi (11-14 februarie, între 2016 și 2018), a dezvăluit că în timp ce cheltuielile din această perioadă au crescut cu 3% începând cu 2016 pe plan global, cumpărăturile de ultim moment, realizate chiar de Ziua Îndrăgostiților, însumează o mare parte a achizițiilor (30%) în 2018.

În România, cheltuielile pentru cadouri de Ziua Îndrăgostiților au crescut cu 50% în 2018 față de 2016, numărul total al tranzacțiilor fiind cu 123% mai mare, arată studiul. Studiul relevă și o creștere cu 185% a numărului de tranzacții de comerț electronic realizate în perioada analizată din 2018, față de 2016.

Pentru 2018, datele „Mastercard Love Index” au arătat că achizițiile făcute de români în avans, dedicate Zilei Îndrăgostiților, sunt realizate, în proporție de 31%, pe data de 11 februarie, după ce și în 2017 s-a înregistrat o valoare similară, de 33% (iar în total au fost 81.291 de tranzacții pe 11 februarie, cumulat pe ultimii 3 ani).

În același timp, numărul de tranzacții efectuate de români în restaurante a crescut cu 148% în ultimii trei ani, iar suma cheltuită în restaurante a crescut cu 54% între 2016 și 2018. Și numărul tranzacțiilor hoteliere a crescut cu 21% în 2018 față de 2016, iar volumul cheltuielilor hoteliere s-a majorat cu 10%, în preajma Zilei Îndrăgostiților.

În plus, numărul tranzacțiilor contactless a crescut în România de peste 17 ori (cu 1742%), în perioada analizată din 2018, față de perioada similară din 2016. Ca pondere în numărul total al tranzacțiilor, cele realizate cu carduri contactless au reprezentat 38% în 2018, față de 8% în 2016. Ca volum însă, valoarea vânzărilor cu cardurile Mastercard contactless în România a crescut de peste 20 de ori (2069% - în perioada dedicată cumpărăturilor aferente Zilei Îndrăgostiților din 2018, față de aceeași perioadă din 2016).

Într-o epocă în care plățile contactless și cumpărăturile electronice cu livrare în aceeași zi reprezintă ceva normal, acum este mai ușor ca oricând să îi impresionăm pe cei dragi cu surprize de Ziua Îndrăgostiților. Datele noastre arată că, pe plan global, consumatorii se bucură de experiențe spontane, pe care le împărtășesc cu cineva special, în plus față de cadouri materiale, chiar și atunci când fac achiziții romantice pe ultima sută de metri. Studiul Mastercard Love Index’ - acum la a patra ediție - evidențiază tendințele globale și regionale cheie pentru a descoperi preferințele consumatorilor și, sperăm, le oferă comercianților o perspectivă valoroasă asupra obiceiurilor de cumpărare ale consumatorilor în perioada de vârf din preajma celei mai romantice zile a anului”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard România.

În perioada analizată, românii au cheltuit pe flori dublu în 2018 față de 2016, (+216%), iar numărul tranzacțiilor din acest segment a fost cu 165% mai mare. Și bijuteriile s-au bucurat de o creștere a cheltuielilor cu 49%.

Creștere de 76% a numărului tranzacțiilor de ultim moment… pe plan global

Cumpărătorii care au realizat achizițiile chiar de Ziua Îndrăgostiților au făcut ca numărul tranzacțiilor de comerț electronic să crească cu 76% în 2018 (față de 2016) pe plan global.
Cumpărătorii globali nu preferă cadourile standard. Datele arată doar o creștere mică, de 7%, pentru sumele cheltuite pe trandafiri și cadouri florale, iar suma cheltuită pentru bijuterii a scăzut cu 8% în 2018 față de anul 2016. În schimb, a existat o creștere cu 41% a valorii achizițiilor de cărți și muzică. Datele arată că numărul de tranzacții hoteliere globale a crescut cu 9% între 2016 și 2018, iar volumul, cu 5%.

Utilizarea tehnologiei contactless continuă să avanseze, valoarea tranzacțiilor a crescut cu 229%, iar numărul lor, cu 193% față de perioada analizată din 2016. Nu este deloc surprinzător faptul că aceasta este metoda preferată de plată - cu posibilitatea de a plăti în peste 9 milioane de puncte de acces, din 114 țări.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d

Farmacia Tei și Bebe Tei vor fi deschise și la Craiova, în ElectroPutere Mall

  Grupul francez de real estate Catinvest își completează mixul de retail și aduce brandurile Bebe Tei și Farmacia Tei pentru prima dată în Craiova. Bebe Tei și Farmacia Tei vor fi deschise în vara acestui an în ElectroPutere Mall, vor ocupa o suprafață de aproximativ 2.400 de metri pătrați și vor comercializa peste 60.000 de produse din toate categoriile de interes, de la dermato-cosmetice și cosmetice, puericultură mică și mare, îngrijire mama și bebe, alimentație sănătoasă, jucării, medicamente cu și fără rețetă medicală și până la produse veterinare. „Ne-am propus ca în fiecare an să avem câte trei deschideri în provincie și ne bucurăm că din vară vom fi prezenți cu conceptul nostru și în Craiova, în ElectroPutere Mall. Este o deschidere importantă în strategia noastră de extindere, și suntem convinși că Bebe Tei și Farmacia Tei vor avea un impact pozitiv în rândul clienților centrului comercial”, a declarat Roxana Maftei , fondatoarea Farmacia Tei. Printre mărcile sonore și cu pre

Aprozar La Strada, locul in care Radu vinde, cu voie buna, fara sictir, legume, fructe si zarzavaturi de la producatori locali

In preajma zilei lui de nastere, Radu Chirita si-a facut un cadou la care se gandea inca din 2014. A depasit teama de necunoscut si si-a deschis, la 34 de ani, un aprozar in apropriere de Primaria Sectorului 1. Spatiul din Bulevardul Nicolae Titulescu nr. 88, unde din iarna functioneaza Aprozar La Strada , a fost ocupat inainte de un fast-food  care nu avea foarte multi clienti, ceea ce ma face sa ma intreb daca nu cumva locuitorii zonei sunt mai receptivi in a savura legume si fructe decat o saorma cu de toate. Radu spune ca a ales acest bulevard destul de minutios. Trebuia sa indeplineasca cateva criterii bine stabilite, cum ar fi: trafic pietonal, vizibilitate stradala si sa fie in proximitatea locuintelor, de preferat blocuri mari si inalte :-). Intamplator sau nu, Radu Chirita a copilarit intr-un bloc comunist, care avea la parter un aprozar. In 2014, s-a gandit pentru prima data sa deschida un astfel de business insa, frica, teama de necunoscut l-au determinat sa-si