Treceți la conținutul principal

CNDB la Sala OMNIA: O instituție de interes național


Centrul Național al Dansului București (CNDB) a primit joi, 21 februarie, vizita unei delegații internaționale de directori și programatori culturali din Bruxelles.

Întâlnirea a avut o dublă miză: poziționarea strategică pe care o capătă România, ca singură țară din Europa Centrală și de Est care a reușit înființarea unei instituții publice de dans contemporan și perspectiva relocării CNDB în Sala OMNIA - în curând cea mai performantă sală de spectacole din Capitală.



O delegație internațională de la Bruxelles, formată din 20 de directori și programatori de spectacole și festivaluri din Europa, a ajuns în București pentru a concepe o strategie pentru CNDB ca punct cultural strategic al Europei. Întâlnirea este prilejuită de faptul că Ministerul Culturii și Identității Naționale este pe cale să rezolve o veche problemă a întregii comunități de dansatori și coregrafi care, în ciuda succeselor internaționale, duc lipsă de condițiile necesare pentru a profesa. În cadrul acestei întâlniri, echipa CNDB a prezentat în detaliu planurile viitoarei clădiri. Vava Ștefănescu, Directorul CNDB, a expus schițele din faza de proiectare, funcțiile și capacitățile pe care le va avea viitoarea clădire, atât de așteptată de profesioniștii dansului și de societatea civilă, care au fost parte activă în procesul înființării acestei instituții.


Asa cum se arată în documentele de proiect de buget pentru anul 2019, o prioritate a MCIN este „finalizarea lucrărilor de proiectare a Sălii Omnia, apoi demararea lucrărilor de modernizare”. Astfel, CNDB iese din paradigma precară în care a funcționat de la lansarea sa din 2004 și trece, după o așteptare de 15 ani la un standard mai mult decât așteptat atât de către artiștii și publicul din România, dar în aceeași măsură așteptat și de instituțiile internaționale de profil cu care colaborează.

Proiectul este finanțat printr-un împrumut acordat Guvernului României de Banca de Dezvoltare a Comisiei Europene. Împrumutul reprezintă 50% din totalul sumei de finantare, restul de 50% fiind acoperit de Guvernul României. Acordul de împrumut se referă la finantarea finalizării construcției, renovarea sau reabilitarea unui număr de 5 clădiri culturale de interes public din România, în care funcționează instituții de cultură de maximă importanță. Rata de implementare a proiectului este de 92%.

Programată să fie inaugurată în 2021, viitoarea clădire a CNDB va fi revoluționară pentru lumea culturală românească. Proiectată cu o atenție deosebită pentru a acomoda nevoile celor cu dizabilități, precum și cu cinci intrări de acces, viitoarea casă a dansului românesc va fi și primul spațiu cultural care utilizează energie regenerabilă, cu ajutorul panourilor solare. Totodată, noua sală a CNDB, va pune la dispoziție laboratoare de cercetare și producție, două săli de spectacole cu o capacitate de 350 de locuri, o mediatecă și un spațiu de cafenea cu lumină naturală, la ultimul etaj.

Tot anul acesta, va avea loc în România o întâlnire care va reuni reprezentanții tuturor Caselor de Dans din Europa, în contextul poziționării strategice a CNDB și a dezvoltării dansului contemporan românesc, la nivel internațional.






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chery se lansează oficial în România, prin parteneriatul semnat cu Grupul AUTO ITALIA

  - AUTO ITALIA, parte a Grupului Samelet, a fost desemnat importator oficial al mărcii Chery în România. -  Lansarea modelelor Chery marchează extinderea brandului pe o piață strategică din Europa Centrală și de Est. -  Gama de modele va include SUV-urile din familia TIGGO. Chery, cel mai mare exportator de autoturisme din China pentru al 22-lea an consecutiv, intră oficial pe piața din România prin parteneriatul semnat cu Grupul AUTO ITALIA, companie parte din Grupul Samelet. Acordul va permite comercializarea locală a modelelor SUV din gama TIGGO începând cu a doua jumătate a anului 2025. Cu o prezență în peste 110 țări și regiuni și peste 15 milioane de utilizatori globali, dintre care 4,5 milioane în afara Chinei, Chery își continuă expansiunea internațională și va lansa modelele produse în serie din familia TIGGO pe mai multe piețe din Europa în cursul acestui an, transmițând un mesaj puternic la nivel global privind nivelul tehnologic al brandului Chery. Compania e...

Optzeci de ani de la Holocaustul romilor. Nu vă vom uita!

  Cu sprijinul Institutului European al Romilor pentru Artă și Cultură (ERIAC) , am participat, pe 02 august 2024,  la ceremonia de comemorare a crimelor împotriva a 4.300 de romi și Sinti de către trupele SS la Auschwitz-Birkenau. În istoria mai largă a Holocaustului romilor, 500.000 de Sinti și romi au fost exterminați sistematic în Europa ocupată de naziști. Poem de Mihai Știrbu [Micaela De Carrera]: Îmi astup urechile să nu vă aud strigătele, Dar ele sunt prea puternice. Ce inimă înghețată să ai! Să nu-ți pese. Să nu te dărâme, Să nu-ți fie milă. O, tu! Paharul pe care mi l-ai întins e plin de lacrimi... Viețile voastre s-au scurs, Iar noi rămânem cu sufletele sfărâmate. Ce să ne mai spunem? Cum să învățăm să trăim fără voi? Te știu de mică, Și acum îl văd pe tatăl tău cât de bucuros a fost când ai venit pe lume. De-ar fi știut ce va urma... Fraților, Surorilor Miroase a sfârșit aici, Și nu-mi e bine. Cui îi e bine? O floare în amint...

Chery dă startul: Primele mașini au fost trimise spre România

  Pe 4 iunie 2025, Chery Automobile a organizat primul transport oficial de vehicule către România din Wuhu, China, marcând un nou moment important în extinderea globală a companiei. Această livrare semnalează nu doar intrarea oficială a Chery pe piața europeană, ci și poziționarea României drept una dintre primele piețe strategice ale brandului în regiune. Transportul include modelele TIGGO 7 și TIGGO 8 , disponibile atât în versiuni cu motor termic (ICE), cât și hibride plug-in (PHEV). Aceste modele îmbină tehnologia avansată Chery cu principii de mobilitate inteligentă și ecologică, oferind astfel consumatorilor europeni o experiență de condus eficientă, fiabilă și modernă. Transportul include modelele TIGGO 7 și TIGGO 8 , disponibile atât în versiuni cu motor termic (ICE), cât și hibride plug-in (PHEV). Aceste modele îmbină tehnologia avansată Chery cu principii de mobilitate inteligentă și ecologică, oferind astfel consumatorilor europeni o experiență de condus eficientă, ...