Noile studii europene dezvăluie impactul pozitiv pe care televizorul îl are asupra societății actuale
Inovația, ceea ce
privește tehnologia TV determină schimbări pozitive pe plan personal și
cultural în rândul utilizatorilor europeni, potrivit noilor cercetări prezentate
astăzi de Samsung la IFA. Studiul, desfășurat în preajma aniversării a 50 de
ani a companiei, a indicat că evoluția televiziunii, atât în ceea ce privește
tehnologia de vârf, precum cea 8K, cât și conținutul de înaltă calitate, diversificat,
disponibil astăzi, are un impact masiv asupra multor aspecte ale vieții
utilizatorilor.
57% dintre europenii
chestionați spun că au vizionat un program TV care le-a schimbat în mod activ
opinia cu privire la problemele societății, inclusiv cele legate de schimbările
climatice, nivelul scăzut de trai, egalitatea economică și discriminarea. Spre
exemplu, documentarul „Planeta Albastră” realizat de BBC, a motivat 83% de
respondenți să ia măsuri, astfel încât să reducă utilizarea plasticului de
unică folosință.
Interesul
pentru conținut despre problemele de actualitate este extrem de ridicat, două
treimi dintre europeni exprimându-și interesul pentru programele TV ancorate în
actualitate. Programul informativ, pe orice tip de subiect, rezonează din ce în
ce mai mult cu utilizatorii, 56% considerând documentarul ca fiind genul de
conținut care a înregistrat cele mai multe îmbunătățiri. Mai mult decât atât,
într-o perioadă în care sintagma „fake news” apare la ordinea zilei, valoarea
știrilor TV este esențială, aproape trei sferturi (74%) dintre europeni
considerând televiziunea drept una dintre cele mai de încredere surse de știri.
Publicul evoluează odată cu ceea ce vizionează pe ecran. Conform studiului,
73% dintre europeni susțin că televiziunea le-a îmbunătățit stilul de viață –
fie că doresc să învețe o limbă nouă, să încerce un sport nou sau să fie
voluntari. În același timp, un sfert dintre respondenți doresc să călătorească
în destinații noi, văzute la televizor, pe care nu le-ar fi considerat atractive
inițial. 38% spun că au fost încurajați să încerce rețete noi din culturi
diferite. Rata aceasta crește până la 41% în rândul utilizatorilor de
televizoare inteligente, ceea ce sugerează că televizoarele cu acces la
internet îmbunătățesc cu adevarat experiența de vizionare.
În timp ce televiziunea încurajează telespectatorii să-și depășească
limitele și să încerce lucruri noi, aceasta are și o influență importantă
atunci când vine vorba de relaxare. Un sfert dintre utilizatori consideră că
vizionarea unor programe TV contribuie la bunăstarea lor mentală generală, în
timp ce o treime afirmă că este principala modalitate de relaxare.
Studiul indică, de asemenea, că televiziunea rămâne în continuare o experiență
socială, jumătate dintre utilizatori considerând timpul petrecut la televizor
ca timp de calitate alături de familie. De fapt, mai mult de o treime (34%)
dintre europeni consideră că televizorul a creat unele dintre cele mai
puternice amintiri alături de alte persoane, în special momentele cheie legate
de sport sau de știri, acest lucru amplificând rolul televiziunii ca platformă
pentru experiențe pozitive împărtășite.
„Astăzi, televizorul continuă să ne informeze, să ne inspire și să ne
îmbogățească viața: cele mai recente studii arată efectul și interesul pe care
televizorul le manifestă asupra audiențelor. Rămânem devotați ideii de a veni
cu inovații centrate pe nevoile utilizatorului care să reinventeze rolul pe
care televizorul îl joacă în casele noastre. Ne asigurăm de acest lucru prin
produse precum revoluționara gamă QLED cu rezoluție 8K care oferă o calitate
imersivă a imaginii, un design elegant și funcții inteligente, asigurând
fundamentul pentru a crea noi experiențe personalizate de vizionare. Ecranele
mai mari și mai bune, cu conținut mai inteligent și mai divers, oferă
televiziunii puterea de a influența opiniile noastre pe o serie de subiecte.
" a declarat Nathan Sheffield, șeful TV și AV de la Samsung Europe.
Alte concluzii cheie ale studiului includ:
Creșterea reprezentativității la TV
44% dintre europeni consideră că reprezentarea rasială și
etnică la TV s-a îmbunătățit considerabil în ultimii 5 ani.
Televizorul ne lărgește orizonturile culturale
Odată cu vizionarea a tot mai multe televiziuni străine,
peste 40% dintre europeni spun că televizorul ajută la lărgirea orizonturilor
lor.
Televizorul ofera momente de socializare
Un sfert dintre europeni socializează în jurul televizorului
cel puțin lunar.
QLED este viitorul experienței de vizionare
80% dintre cei care urmăresc conținut pe ecrane QLED sunt
de acord că această tehnologie îmbunătățește experiența de vizionare.
Comentarii
Trimiteți un comentariu