Treceți la conținutul principal

Pentru a fi competitive în 2024, companiile trebuie să scadă cheltuielile cu cel puțin 15%

 


Anul 2024 vine cu noi impozite, majorarea unor taxe, presiuni inflaționiste, declinul zonei euro, plus un context geopolitic tensionat. Pentru a face față dificultăților, primul pas pe care ar trebui să-l facă o companie ca să rămână profitabilă este optimizarea costurilor cu cel puțin 15%.

Principalele costuri pe care companiile vor trebui să le optimizeze în cursul acestui an sunt cele cu utilitățile, combustibilul, logistica, asigurările, managementul flotelor auto și cele aferente capitalului de lucru.
„În orice domeniu de activitate, urmează un an dificil și un context volatil. Ca urmare, ar putea fi necesare reduceri de cheltuieli de cel puțin 15%, dar depinde mult de sectorul de activitate al fiecărei companii și de segmentul de clienți căruia i se adresează fiecare afacere. Spre exemplu, pentru a nu transfera costurile crescute către consumatorul final persoană fizică și a menține astfel volume de vânzări în creștere, pentru companiile din sectorul FMCG ar fi necesară o reducere a cheltuielilor de circa 20-25%. Ce este cert este că 2024 va fi anul optimizării inteligente a resurselor”, declară Remus Hîrceagă, Country Manager al Expense Reduction Analysts (ERA) România
Fabricile din zona euro şi-au redus semnificativ producția în decembrie, activitatea economică contractându-se pentru a 18-a lună consecutiv, arată un raport S&P publicat recent, care indică faptul că economia este aproape sigur în recesiune.
Anul 2024 va fi, fără îndoială, un an al marilor câștiguri, dar și al volatilității și incertitudinii. În tabăra câștigătoare vor fi însă doar acei antreprenori care vor înțelege cum să se adapteze regulilor jocului.
Remus Hîrceagă adaugă că inteligența va fi cuvântul anului în afaceri, atât în ceea ce privește implementarea unor tehnologii bazate pe inteligență artificială, cât și în legătură cu stabilirea unor obiective ambițioase, dar realizabile din partea companiilor. În plus, capacitatea liderilor companiilor de a lua rapid decizii în favoarea optimizării costurilor, va face diferența în termeni de succes într-un mediu concurențial fără precedent.
Pentru a fi eficientă, optimizarea costurilor – operațiune în mai multe etape al cărei scop final este minimizarea costurilor și maximizarea profitului -  trebuie realizată de specialiști pentru a aduce valoare măsurabilă unui business. Odată cu identificarea și eliminarea surselor de risipă apar diverse schimbări la nivel de procese de afaceri aflate deja în derulare, care cer timp. Astfel, un proces de optimizare a costurilor într-o companie poate dura de la câteva săptămâni la câteva luni sau chiar ani, în funcție de contextele economice, circumstanțele în care se desfășoară business-ul respectiv și de obiectivele specifice ale organizației.
„Pe parcursul fiecărei etape se identifică și se elimină toate sursele de rentabilitate scăzută. Se reduc, de asemenea, costuri de infrastructură și întreținere, astfel încât compania economisește resurse multiple pe mai multe segmente (energie, logistică, ambalaje, managementul deșeurilor,  asigurări, capital de lucru etc.), efectul fiind creșterea”, a adăugat Remus Hîrceagă.

Expense Reduction Analysts (ERA) este o companie globală activă în domeniul consultanței și managementului și specializată în gestionarea și optimizarea de costuri. Compania, prezentă și în România din 2011, a dezvoltat un model de afaceri care a fost implementat în peste 60 de țări și, din 1992, își oferă expertiza companiilor, acoperind o gamă largă din sectoarele industriale de la producția de alimente, restaurante, hoteluri, spitale, organizații non-guvernamentale, fabrici de producție și alte afaceri care acoperă mai mult de 40 de industrii.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chery se lansează oficial în România, prin parteneriatul semnat cu Grupul AUTO ITALIA

  - AUTO ITALIA, parte a Grupului Samelet, a fost desemnat importator oficial al mărcii Chery în România. -  Lansarea modelelor Chery marchează extinderea brandului pe o piață strategică din Europa Centrală și de Est. -  Gama de modele va include SUV-urile din familia TIGGO. Chery, cel mai mare exportator de autoturisme din China pentru al 22-lea an consecutiv, intră oficial pe piața din România prin parteneriatul semnat cu Grupul AUTO ITALIA, companie parte din Grupul Samelet. Acordul va permite comercializarea locală a modelelor SUV din gama TIGGO începând cu a doua jumătate a anului 2025. Cu o prezență în peste 110 țări și regiuni și peste 15 milioane de utilizatori globali, dintre care 4,5 milioane în afara Chinei, Chery își continuă expansiunea internațională și va lansa modelele produse în serie din familia TIGGO pe mai multe piețe din Europa în cursul acestui an, transmițând un mesaj puternic la nivel global privind nivelul tehnologic al brandului Chery. Compania e...

Optzeci de ani de la Holocaustul romilor. Nu vă vom uita!

  Cu sprijinul Institutului European al Romilor pentru Artă și Cultură (ERIAC) , am participat, pe 02 august 2024,  la ceremonia de comemorare a crimelor împotriva a 4.300 de romi și Sinti de către trupele SS la Auschwitz-Birkenau. În istoria mai largă a Holocaustului romilor, 500.000 de Sinti și romi au fost exterminați sistematic în Europa ocupată de naziști. Poem de Mihai Știrbu [Micaela De Carrera]: Îmi astup urechile să nu vă aud strigătele, Dar ele sunt prea puternice. Ce inimă înghețată să ai! Să nu-ți pese. Să nu te dărâme, Să nu-ți fie milă. O, tu! Paharul pe care mi l-ai întins e plin de lacrimi... Viețile voastre s-au scurs, Iar noi rămânem cu sufletele sfărâmate. Ce să ne mai spunem? Cum să învățăm să trăim fără voi? Te știu de mică, Și acum îl văd pe tatăl tău cât de bucuros a fost când ai venit pe lume. De-ar fi știut ce va urma... Fraților, Surorilor Miroase a sfârșit aici, Și nu-mi e bine. Cui îi e bine? O floare în amint...

Chery dă startul: Primele mașini au fost trimise spre România

  Pe 4 iunie 2025, Chery Automobile a organizat primul transport oficial de vehicule către România din Wuhu, China, marcând un nou moment important în extinderea globală a companiei. Această livrare semnalează nu doar intrarea oficială a Chery pe piața europeană, ci și poziționarea României drept una dintre primele piețe strategice ale brandului în regiune. Transportul include modelele TIGGO 7 și TIGGO 8 , disponibile atât în versiuni cu motor termic (ICE), cât și hibride plug-in (PHEV). Aceste modele îmbină tehnologia avansată Chery cu principii de mobilitate inteligentă și ecologică, oferind astfel consumatorilor europeni o experiență de condus eficientă, fiabilă și modernă. Transportul include modelele TIGGO 7 și TIGGO 8 , disponibile atât în versiuni cu motor termic (ICE), cât și hibride plug-in (PHEV). Aceste modele îmbină tehnologia avansată Chery cu principii de mobilitate inteligentă și ecologică, oferind astfel consumatorilor europeni o experiență de condus eficientă, ...