Treceți la conținutul principal

Pentru a fi competitive în 2024, companiile trebuie să scadă cheltuielile cu cel puțin 15%

 


Anul 2024 vine cu noi impozite, majorarea unor taxe, presiuni inflaționiste, declinul zonei euro, plus un context geopolitic tensionat. Pentru a face față dificultăților, primul pas pe care ar trebui să-l facă o companie ca să rămână profitabilă este optimizarea costurilor cu cel puțin 15%.

Principalele costuri pe care companiile vor trebui să le optimizeze în cursul acestui an sunt cele cu utilitățile, combustibilul, logistica, asigurările, managementul flotelor auto și cele aferente capitalului de lucru.
„În orice domeniu de activitate, urmează un an dificil și un context volatil. Ca urmare, ar putea fi necesare reduceri de cheltuieli de cel puțin 15%, dar depinde mult de sectorul de activitate al fiecărei companii și de segmentul de clienți căruia i se adresează fiecare afacere. Spre exemplu, pentru a nu transfera costurile crescute către consumatorul final persoană fizică și a menține astfel volume de vânzări în creștere, pentru companiile din sectorul FMCG ar fi necesară o reducere a cheltuielilor de circa 20-25%. Ce este cert este că 2024 va fi anul optimizării inteligente a resurselor”, declară Remus Hîrceagă, Country Manager al Expense Reduction Analysts (ERA) România
Fabricile din zona euro şi-au redus semnificativ producția în decembrie, activitatea economică contractându-se pentru a 18-a lună consecutiv, arată un raport S&P publicat recent, care indică faptul că economia este aproape sigur în recesiune.
Anul 2024 va fi, fără îndoială, un an al marilor câștiguri, dar și al volatilității și incertitudinii. În tabăra câștigătoare vor fi însă doar acei antreprenori care vor înțelege cum să se adapteze regulilor jocului.
Remus Hîrceagă adaugă că inteligența va fi cuvântul anului în afaceri, atât în ceea ce privește implementarea unor tehnologii bazate pe inteligență artificială, cât și în legătură cu stabilirea unor obiective ambițioase, dar realizabile din partea companiilor. În plus, capacitatea liderilor companiilor de a lua rapid decizii în favoarea optimizării costurilor, va face diferența în termeni de succes într-un mediu concurențial fără precedent.
Pentru a fi eficientă, optimizarea costurilor – operațiune în mai multe etape al cărei scop final este minimizarea costurilor și maximizarea profitului -  trebuie realizată de specialiști pentru a aduce valoare măsurabilă unui business. Odată cu identificarea și eliminarea surselor de risipă apar diverse schimbări la nivel de procese de afaceri aflate deja în derulare, care cer timp. Astfel, un proces de optimizare a costurilor într-o companie poate dura de la câteva săptămâni la câteva luni sau chiar ani, în funcție de contextele economice, circumstanțele în care se desfășoară business-ul respectiv și de obiectivele specifice ale organizației.
„Pe parcursul fiecărei etape se identifică și se elimină toate sursele de rentabilitate scăzută. Se reduc, de asemenea, costuri de infrastructură și întreținere, astfel încât compania economisește resurse multiple pe mai multe segmente (energie, logistică, ambalaje, managementul deșeurilor,  asigurări, capital de lucru etc.), efectul fiind creșterea”, a adăugat Remus Hîrceagă.

Expense Reduction Analysts (ERA) este o companie globală activă în domeniul consultanței și managementului și specializată în gestionarea și optimizarea de costuri. Compania, prezentă și în România din 2011, a dezvoltat un model de afaceri care a fost implementat în peste 60 de țări și, din 1992, își oferă expertiza companiilor, acoperind o gamă largă din sectoarele industriale de la producția de alimente, restaurante, hoteluri, spitale, organizații non-guvernamentale, fabrici de producție și alte afaceri care acoperă mai mult de 40 de industrii.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

DWMT la CONAC, festivalul care îmbină arta contemporană și muzica eclectică pe o moșie plină de istorie

  DWMT la Conac , în colaborare cu POINT , va avea loc pe 8-9 iulie 2023 la Conacul Udriște Năsturel și va fi un festival de două zile, un pic altfel. O îmbinare a artei recente, new media și muzică eclectică, pe o moșie plină de castani și flori, care găzduiește cel mai vechi monument de arhitectură civilă românească din piatră. DWMT la Conac aduce împreună cu POINT o experiență nouă și inedită pentru publicul din România, care caută să experimenteze ceva diferit. Acest eveniment este o combinație de artă, new media și muzică eclectică, menite să ofere o nouă perspectivă asupra entertainmentului. Printre elementele-cheie se numără instalații sonore, vizuale, sculpturi, cât și o expoziție temporară gândită și curatoriată de MARe, numită „Castelul destinelor încrucișate.’’ Astfel, festivalul de la Conacul Udriște Năsturel va fi nu doar un showcase muzical sincretic, ci și o oportunitate pentru publicul să descopere arta contemporană românească. Expoziția propusă și curatoriată de

Biz Sustainability Summit debutează pe 22 mai, la București

  Biz organizează primul summit de sustenabilitate din România: Biz Sustainability Summit . Sub motto-ul „ BE THE CHANGE ”, acesta debuteaza luni, 22 mai, de la ora 10:00, la Grand Hotel Bucharest. Biz Sustainability Summit va aduce în fata publicului sesiuni inspiraționale, dar și prezentări aplicate ale unor strategii care funcționează. Invitați din toată țara, dar și din străinătate, vor discuta aplicat despre cum deciziile de acum pot modela viitorul  într-o direcție corectă. Brandurile și companiile sustenabile formează o comunitate de lideri inspirați care stimulează inovația în mediile de business din care fac parte, pentru a oferi noi valori și perspective. Astăzi, a face lucruri punctuale în domeniul sustenabilității nu mai este suficient. Importantă este gândirea strategică pe termen lung, iar asta înseamnă ca toți cei implicați să asculte cu adevărat problemele societății. La Summit se va vorbi despre sustenabilitate dintr-o nevoie concretă, dar și grijă pentru viitor.

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d