Treceți la conținutul principal

Lucrările lui Milton Glaser, legenda designului grafic american, în premieră la București

 



Creatorul celebrului I NY, într-o expoziție-eveniment la Amzei Creative Corner – Milton Glaser: Art is Work.

Insula 42 și TypopassageTM aduc în premieră la București lucrările lui Milton Glaser, legenda designului grafic american. Glaser face subiectul unei expoziții-eveniment: Art is Work, o extensie specială a Festivalului Internațional de Film Documentar fARAD, al cărui top 10 aniversar va fi proiectat pentru iubitorii de film documentar din capitală.

Întregul concept este produs de Insula 42 și reunit sub formula I DOC.

Expoziția Milton Glaser: Art is Work, curatoriată de graphic designerul timișorean Ovidiu Hrin (TypopassageTM), se desfășoară între 16 mai și 2 iunie la galeria Amzei - Creative Corner și cuprinde o selecție de aproape 50 de afișe originale din opera lui Glaser.

TypopassageTM a intrat în posesia acestei colecții de excepție grație donației făcute de designerul newyorkez Mirko Ilić, poate cel mai apropiat coleg & și prieten pe care l-a avut Milton Glaser. Ilić și Hrin vor fi prezenți la București în deschiderea expoziției,

Conex, cei doi vor susține la UNArte un dialog și un workshop dedicat designului de afiș. Aceste evenimente se vor derula sub genericul Citizen Designer, subliniind rolul designului ca motor al schimbării sociale.

Milton Glaser: Art is Work reprezintă un context unic de reconectare la emoția frumosului, redescoperită în bucuria formelor și culorilor, în dragostea pentru desen și pasiunea pentru litera tipografică, în umorul inteligent și ideile geniale, toate definitorii artistului.

Cel considerat personificarea designului grafic american a dat unele dintre cele mai recognoscibile și memorabile exemple de măiestrie creatoare – campania I NY, fondarea New York Magazine, sigla DC Comics, posterul psihedelic cu profilul lui Bob Dylan etc. – și a schimbat fundamental felul în care ne raportăm la relația dintre limbajul vizual și lumea în care trăim.

Parte din expoziție va fi și proiecția filmului Milton Glaser: To Inform and Delight (r. Wendy Keys, 2008, SUA), un documentar prin care îl vom cunoaște pe Glaser dincolo de lucrări, în convingerile sale atât de originale despre artă, viață și menirea designului de a fi un act civic pus în slujba binelui.

Calendarul evenimentelor conexe Milton Glaser: Art is Work:

       16 mai | 18-20 | Amzei Creative Corner (Str. Piața Amzei 13) |
Deschiderea expoziției cu graficienii Ovidiu Hrin și Mirko Ilić & tur ghidat

       17 mai | 11:00 | UNArte (Calea Griviței 28, Sala 20, Design Grafic) |
CITIZEN DESIGNER: Mirko Ilić în dialog cu Ovidiu Hrin [în engleză]

       17 mai | 18-22 | Amzei Creative Corner (Str. Piața Amzei 13) | Vă invităm să vizitați spațiile The Institute din Piața Amzei, cu program extins. Atmosfera va fi animată de Black Rhino Radio & friends.

       17, 18, 20, 21 mai | UNArte | CITIZEN DESIGNER: Atelier de afiș cu Ovidiu Hrin & Mirko Ilić [pe baza selecției prealabile]

Expoziția se poate vizita până duminică, 2 iunie, între orele 12:00 – 20:00, cu excepția zilelor de 20-21 mai. Accesul este liber.

Milton Glaser: Art is Work face parte din proiectul interdisciplinar I DOC, un spin-off al celei de-a 10-a ediții a Festivalului Internațional de Film Documentar fARAD.

Prin expoziție și prin seria de proiecții și conversații la ARCUB a Top 10 documentare românești post 1989 (votate de comunitatea fARAD cu prilejul ediției aniversare), Insula 42 inițiază un demers de recuperare și promovare a excelenței în design grafic și film documentar, două dintre formele de artă vizuală subevaluate în forța lor umanistă.

I DOC este produs de Insula 42 în colaborare cu TypopassageTM și în parteneriat cu ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București, The Institute și Universitatea Națională de Arte București. Proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național, cu sprijinul Dacin Sara.

Detalii referitoare la expoziție aici, iar despre atelier aici.


Sursa: comunicat de presă.

Editor on-line: Mihai Știrbu, Jurnalism cu S.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d

NASTY, documentar coprodus de HBO, va fi pe Max în România pe 24 mai

  Ilie Năstase, „băiatul rău” al tenisului, este personajul principal din „NASTY”, un nou documentar care prezintă viața și cariera sa. Coprodus pentru Max de HBO Documentaries Europe și Libra Films, documentarul va fi lansat în 23 de țări în săptămâna lansării platformei de streaming Max în Europa, la scurt timp după proiecția pe care o va avea la Cannes. „NASTY” este produs de Cosmin Hodor, Tudor Giurgiu (Libra Films) și de Hanka Kastelicová & Tereza Bóna Keilová, de la Warner Bros. Discovery. “ NASTY a fost o călătorie incredibilă pentru mine, o călătorie minunată pe calea amintirilor. Până acum, reacția publicului a fost extraordinară. Mă bucur foarte mult că documentarul va fi difuzat pe Max în Europa și că mai mulți oameni au șansa de a-l viziona. Nu este doar un film despre tenis, ci și un film despre o altă epocă a sportului, despre prietenie, despre munca grea și despre ce înseamnă să rămâi credincios ție însuți. Este ceea ce am făcut întotdeauna. Am făcut-o în felul meu

Farmacia Tei și Bebe Tei vor fi deschise și la Craiova, în ElectroPutere Mall

  Grupul francez de real estate Catinvest își completează mixul de retail și aduce brandurile Bebe Tei și Farmacia Tei pentru prima dată în Craiova. Bebe Tei și Farmacia Tei vor fi deschise în vara acestui an în ElectroPutere Mall, vor ocupa o suprafață de aproximativ 2.400 de metri pătrați și vor comercializa peste 60.000 de produse din toate categoriile de interes, de la dermato-cosmetice și cosmetice, puericultură mică și mare, îngrijire mama și bebe, alimentație sănătoasă, jucării, medicamente cu și fără rețetă medicală și până la produse veterinare. „Ne-am propus ca în fiecare an să avem câte trei deschideri în provincie și ne bucurăm că din vară vom fi prezenți cu conceptul nostru și în Craiova, în ElectroPutere Mall. Este o deschidere importantă în strategia noastră de extindere, și suntem convinși că Bebe Tei și Farmacia Tei vor avea un impact pozitiv în rândul clienților centrului comercial”, a declarat Roxana Maftei , fondatoarea Farmacia Tei. Printre mărcile sonore și cu pre