Treceți la conținutul principal

Aproape 350 de persoane vor participa la cursuri gratuite pentru un restart în carieră, în Solidarity FabLab

 


În 2024, Nod Makerspace, în parteneriat cu Fundația Orange România, continuă programul destinat dezvoltării profesionale a aproape 350 de persoane vulnerabile. Sub egida Solidarity FabLab, cursanții vor beneficia de o serie diversificată de formări: de la prelucrarea lemnului, croitorie, design botanic și electronică, la cursuri de Arduino, prelucrare metal și tehnici de operare laser. Programul include, de asemenea, sesiuni de consiliere și descoperire vocațională și module de integrare în piața muncii, menite să sporească angajabilitatea participanților.

Practic, participanții vor avea ocazia să-și dezvolte competențele tehnice și creative, lucrând direct pe proiecte aplicate și câștigând abilități esențiale pentru piața muncii actuală. De la crearea mobilierului personalizat și designul de spații interioare și exterioare care să încorporeze elemente naturale, la realizarea de proiecte electronice interactive și finisarea profesională a obiectelor cu ajutorul laserului, cursurile sunt concepute pentru a răspunde nevoilor concrete ale sectorului de muncă. În plus, cursurile de croitorie îi vor înzestra pe cursanți cu abilități de design vestimentar și realizare a îmbrăcămintei personalizate, abordând tendințele actuale ale modei sustenabile. Totodată, modulele de prelucrare a metalului vor oferi competențe fundamentale în lucrul cu diferite metale, deschizând astfel noi orizonturi în domeniile artizanatului și designului industrial. Aceste adăugiri extind spectrul abilităților practice acoperite de program, asigurând o pregătire completă și diversificată pentru participanți.

Pe lângă abilitățile tehnice, programul pune accent pe dezvoltarea competențelor de viață precum colaborarea, comunicarea efectivă, gândirea critică și capacitatea de a rezolva probleme complexe. Scopul este de a pregăti cursanții nu doar pentru piața muncii, ci și pentru o participare activă și conștientă în societate.

Mai mult, Solidarity FabLab, dezvoltat de Nod Makerspace și Fundația Orange România se angajează să promoveze egalitatea de gen și incluziunea, stabilind un obiectiv de minim 30% participare feminină și încurajând accesul egal la educație și oportunități profesionale persoanelor cu abilități practice reduse, tinerilor NEETS. Prin mentorat și cursuri dedicate, programul urmărește să împuternicească toți participanții să-și găsească un loc de muncă împlinitor sau să acceseze învățământul superior, încurajând în același timp pasiunea pentru învățarea continuă și carierele creative.

Mai multe detalii despre program și înscrieri pot fi accesate aici: https://nodmakerspace.ro/solidarity-fablab/

Nod Makerspace este un centru cultural-creativ de dimensiuni mari: atât o platformă tehnică ce oferă mijloace de prototipare, producție, consultanță, cât și un hub cultural și spațiu de interacțiune pentru start-up-uri creative. Misiunea Nod implică și organizarea de evenimente relevante pentru oraș și pentru comunitățile creative: conferințe, concursuri de design, târg de design local, cursuri practice, activări urbane.

Fundația Orange România este o organizație non-profit care se implicăm în viața comunității, prin realizarea de proiecte de filantropie, menite să aducă schimbări pozitive în viața persoanelor dezavantajate.


Editor on-line: Mihai Știrbu, Jurnalism cu S.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d

Farmacia Tei și Bebe Tei vor fi deschise și la Craiova, în ElectroPutere Mall

  Grupul francez de real estate Catinvest își completează mixul de retail și aduce brandurile Bebe Tei și Farmacia Tei pentru prima dată în Craiova. Bebe Tei și Farmacia Tei vor fi deschise în vara acestui an în ElectroPutere Mall, vor ocupa o suprafață de aproximativ 2.400 de metri pătrați și vor comercializa peste 60.000 de produse din toate categoriile de interes, de la dermato-cosmetice și cosmetice, puericultură mică și mare, îngrijire mama și bebe, alimentație sănătoasă, jucării, medicamente cu și fără rețetă medicală și până la produse veterinare. „Ne-am propus ca în fiecare an să avem câte trei deschideri în provincie și ne bucurăm că din vară vom fi prezenți cu conceptul nostru și în Craiova, în ElectroPutere Mall. Este o deschidere importantă în strategia noastră de extindere, și suntem convinși că Bebe Tei și Farmacia Tei vor avea un impact pozitiv în rândul clienților centrului comercial”, a declarat Roxana Maftei , fondatoarea Farmacia Tei. Printre mărcile sonore și cu pre

Aprozar La Strada, locul in care Radu vinde, cu voie buna, fara sictir, legume, fructe si zarzavaturi de la producatori locali

In preajma zilei lui de nastere, Radu Chirita si-a facut un cadou la care se gandea inca din 2014. A depasit teama de necunoscut si si-a deschis, la 34 de ani, un aprozar in apropriere de Primaria Sectorului 1. Spatiul din Bulevardul Nicolae Titulescu nr. 88, unde din iarna functioneaza Aprozar La Strada , a fost ocupat inainte de un fast-food  care nu avea foarte multi clienti, ceea ce ma face sa ma intreb daca nu cumva locuitorii zonei sunt mai receptivi in a savura legume si fructe decat o saorma cu de toate. Radu spune ca a ales acest bulevard destul de minutios. Trebuia sa indeplineasca cateva criterii bine stabilite, cum ar fi: trafic pietonal, vizibilitate stradala si sa fie in proximitatea locuintelor, de preferat blocuri mari si inalte :-). Intamplator sau nu, Radu Chirita a copilarit intr-un bloc comunist, care avea la parter un aprozar. In 2014, s-a gandit pentru prima data sa deschida un astfel de business insa, frica, teama de necunoscut l-au determinat sa-si