Treceți la conținutul principal

Documentarele despre natură ne fac mai fericiți


Proiectul Fericirea Reală, un studiu internațional publicat de BBC Earth, arată că documentarele despre natură au un impact direct asupra stării de spirit și a bunăstării spectatorilor săi. Accesul la natură, atât fizic cât și prin intermediul secvențelor filmate poate ajuta oamenii să treacă mai ușor peste stresul cotidian

Cercetarea condusă de profesorul Dacher Keltner, un expert în știința emoțiilor la Universitatea din California – Berkeley, confirmă că interacțiunea cu programele de divertisment factual, chiar și de scurtă durată, conduce la creșteri semnificative ale emoțiilor pozitive precum mulțumirea, bucuria sau amuzamentul. Studiul a constatat scăderi substantiale ale emoțiilor precum nervozitatea, anxietatea, frica, stresul și oboseala.

Echipa de cercetare a BBC Worldwide a colaborat cu profesorul Keltner, care supervizează catedra de Psihologie la Universitatea din California – Berkeley, într-un studiu în două etape. Un proiect global de cercetare cantitativă de peste 7500 de participanți din țări precum SUA, Marea Britanie, Singapore, India, Africa de Sud și Australia, precum și o analiză a peste 150 de studii științifice care au explorat legătura dintre natură și sentimente precum fericirea și bunăstarea umană. Pentru a îmbunătăți valoarea studiului, echipa de cercetare a lucrat cu Crowd Emotion, un start-up care s-a specializat în recunoașterea emoțiilor, folosindu-se de tehnologie de ultimă oră de cartografiere și recunoaștere facială pentru a înțelege cum spectatorii răspund la imaginile video.

Cercetarea a fost făcută pentru a marca lansarea unuia dintre cele mai importante serii documentare despre natură Planet Earth II, care a fost lansat recent și la noi.

Cu un deceniu în urmă, Planet Earth a inspirat un număr fără precedent de oameni în lumea întreagă, câștigând o audiență globală de peste jumătate de miliard de oameni.

Profesorul Dacher Keltner de la Universitatea din California – Berkeley a spus: “Schimbările emoționale demonstrate în studiul BBC și care au rezultat ca urmare a vizionării acestei pătrunzătoare serii documentare sunt semnificative, pentru că așa cum se știe, uimirea și mulțumirea sunt fundamentele fericirii umane. Dacă oamenii se simt uimiți, aceștia sunt mai predispuși să afișeze comportamente empatice și caritabile și s-a demonstrat că fac față mai ușor stresului.

Pentru a afla mai multe despre Proiectul Fericirea Reală puteți intra pe: www.realhappinessproject.com

Constatări BBC Earth din studiile științifice:

  • Conexiunea cu natura are multiple efecte pozitive asupra comportamentului uman, printre acestea incluzând:
    • Atenție sporită, concentrare și performanță cognitivă
    • Reducerea stresului și sporirea calmului
    • Oamenii care experimentează conexiune cu natura sunt mai activi social și sunt buni jucători de echipă
    • Există studii semnificative care demonstrează importanța legăturii dintre natură și sănătatea fizică

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

DWMT la CONAC, festivalul care îmbină arta contemporană și muzica eclectică pe o moșie plină de istorie

  DWMT la Conac , în colaborare cu POINT , va avea loc pe 8-9 iulie 2023 la Conacul Udriște Năsturel și va fi un festival de două zile, un pic altfel. O îmbinare a artei recente, new media și muzică eclectică, pe o moșie plină de castani și flori, care găzduiește cel mai vechi monument de arhitectură civilă românească din piatră. DWMT la Conac aduce împreună cu POINT o experiență nouă și inedită pentru publicul din România, care caută să experimenteze ceva diferit. Acest eveniment este o combinație de artă, new media și muzică eclectică, menite să ofere o nouă perspectivă asupra entertainmentului. Printre elementele-cheie se numără instalații sonore, vizuale, sculpturi, cât și o expoziție temporară gândită și curatoriată de MARe, numită „Castelul destinelor încrucișate.’’ Astfel, festivalul de la Conacul Udriște Năsturel va fi nu doar un showcase muzical sincretic, ci și o oportunitate pentru publicul să descopere arta contemporană românească. Expoziția propusă și curatoriată de

Biz Sustainability Summit debutează pe 22 mai, la București

  Biz organizează primul summit de sustenabilitate din România: Biz Sustainability Summit . Sub motto-ul „ BE THE CHANGE ”, acesta debuteaza luni, 22 mai, de la ora 10:00, la Grand Hotel Bucharest. Biz Sustainability Summit va aduce în fata publicului sesiuni inspiraționale, dar și prezentări aplicate ale unor strategii care funcționează. Invitați din toată țara, dar și din străinătate, vor discuta aplicat despre cum deciziile de acum pot modela viitorul  într-o direcție corectă. Brandurile și companiile sustenabile formează o comunitate de lideri inspirați care stimulează inovația în mediile de business din care fac parte, pentru a oferi noi valori și perspective. Astăzi, a face lucruri punctuale în domeniul sustenabilității nu mai este suficient. Importantă este gândirea strategică pe termen lung, iar asta înseamnă ca toți cei implicați să asculte cu adevărat problemele societății. La Summit se va vorbi despre sustenabilitate dintr-o nevoie concretă, dar și grijă pentru viitor.

Costin Milu este noul Creative Director al FCB Bucharest

  Costin (Cos) Milu se alătură FCB Bucharest în calitate de Creative Director, într-o etapă efervescentă pentru agenție. Cu o experiență de 20 ani în advertising, a coordonat proiecte din arii diverse, câștigând numeroase premii, printre care: Effie, Golden Drum, New York Festivals, Epica sau Ad’Or. În ultimii ani a fost responsabil de coordonarea departamentelor de creație ale Propaganda, DDB România și Tempo Advertising România.  „Era timpul să mă întorc la o multinațională, ca să păstrez un echilibru aproape perfect în CV. Acum mai serios, mă bucur că am ajuns într-o agenție cu multe planuri și ambiții, într-un loc foarte uman, cu mulți oameni talentați, cu background-uri diferite și într-un sediu foarte cool. Ce ne propunem? În primul rând, să lucrăm cu pasiune și să ne simțim bine împreună. Apoi, să facem cât mai multe proiecte relavante pentru clienții actuali și să fim cât mai activi pe zona de new business”, afirmă Costin Milu (Creative Director FCB). „Suntem entuziasmați să d